OT: SMTP server na blacklistu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Duben 20 21:22:22 CEST 2010

Bohuzel to tak vubec neni. Stav je ted takovy, ze velke patere a velci provideri jedou vedle IPv4 take na IPv6 (tzv. dual stack model). Ke koncovym uzivatelum se to zatim dostava jen velmi stridme. V CR napriklad myslim zatim neni provider, ktery by to rutinne rovnou zakaznikum (myslim tim ted SOHO zakazniky) nabizel. Jedina moznost pro SOHO zakazniky, ktera dobre technicky funguje je tunelovani. To znamena, ze si z pevne IPv4 adresy zridite tunel k nejakemu tzv. tunnelbrokerovi. Tunnelbroker paket vami zabaleny do IPv4 rozbali a dale uz cestuje plnohodnotnou IPv6 siti (a naopak prichozi IPv6 zabali do IPv4 a vy si ho doma rozbalite). To ale znamena jednak okliku na ceste a jednak baleni a rozbalovani, takze zakonite ve vetsine pripadu zdrzeni (i tak mi to stoji za to :-))).

A druha vec, pokud uz ziskate IPv6 konektivitu (at uz primou nebo tunelem), nebude bohuzel IPv6kove fungovat temer vsechno, jak si predstavujete, ale naopak temer nic. IPv6kove se proste dostanete jen na koncova zarizeni v siti, ktera maji IPv6kovou adresu (zpravidla v dual stack modelu vedle IPv4kove). Mam ve FF zapnuty doplnek na zobrazovani IP adres a ackoliv IPv6 je v dual stacku preferovano (ma li nejaky server IPv6 i IPv4, jde se tam 6kou), tak 6kovych adres vidim zatim pri kazdodenni praci zalostne malo :-(((

Jakub Serych