Nabijeni aku z FV panelu

aze azehw na volny.cz
Sobota Duben 17 10:55:49 CEST 2010

TEST
Nějak nevidím moje reakce na příspěvky...
AZE

----- Original Message -----
From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 17, 2010 12:38 AM
Subject: Re: Nabijeni aku z FV panelu

Já mám panel 70V 100W, zatím ještě opřený v ložnici o stěnu a měnič mám
připravený na stole. Nějakých pár % navíc neřeším, panel bude primárně
sloužit pro "elektronický světlík", tedy pár výkonových ledek bude nezávisle
na síti osvětlovat chodbu. Čím větší osvětlení panelu, tím je větší
optimální napětí. Ale taky čím je větší proud, tím je větší napětí na ledce.
Proto mám měnič s pevným převodním poměrem a žádné hledání maxima neřeším.
Při správně slabém osvětlení zakroutím trimrem aby to svítilo nejvíc. Když
bude panel dávat víc než ledky potřebujou, naběhne druhý měnič a bude
přebytek dávat do sítě 24V DC. To už při pevném napětí, tam pak neřeším
slabé osvětlení. Mám tenkovrstvý panel a u něj píšou, že proti poly a
monokrystalickým panelům má menší teplotní závislost napětí. Tak snad to
bude fungovat podle předpokladu.
Anděl