Re: I když není ten pátek opět Strašecí

Pavel Hudecek phudecek na tiscali.cz
Pátek Duben 16 14:18:13 CEST 2010

Jedná se o blízké pole. V něm může být i většina jalová, u SV a DV je to
dokonce velmi pravděpodobné, protože antény bývají velmi zkrácené. Pokud si
z něj 20 zahrádkářů odebere po 10 kW, celkový výkon vysílače prostě poklesne
o 200 kW a to se projeví ve všech směrech. Tzn. posluchač100 km severně od
vysílače nepozná, zda provozovatel ubral výkon o 200 kW, nebo zahrádkáři 100
m jižně od vysílače začali topit.

PH

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
Jak souvisi vyzarovaci diagram s diskutovanym problemem ? Proc do toho
tahate vyzarovaci diagramy anten kdyz resime jestli muze sklenik co stoji
na zemi, vrhat radiovy stin pro antenu co je 50 metru vysoko. Ze by od ni
radiovy signal bezel napred 50 metru k zemi, tam zahnul a pokracoval po
ortodrome - to asi ne. Vyzarovaci diagram jen rika kolik vykonu se vyzari
tim kterym smerem, ale nemuze zmenit geometrickou pozici.

Zatim jsem se dozvedel ze sklenik si nemuze pritahnout a pohltit vlny
z okoli, takze tyhle ty magicke odpovedi o tajemne konstrukci anten
mne pripadaji jako kdyz mi obchodni zastupce lici nejaky uzasny produkt
a na dotaz na jakykoliv konkretni parametr dostanu jen to same liceni
jak je to uzasne a ze to urcite splni vse co si preju.