Nahrada aku v naradi

azehw azehw@volny.cz
Středa Duben 7 23:00:35 CEST 2010

Pred casem jsem se tady ptal, jak propojit clanky, protoze jsem na zkousku
spolu s jinym zbozim koupil levne NiMH 2Ah, ktere mely mit praporky a
nemely...
V akubloku z levne vrtacky (ktere oba odesly po cca pul roce, a ani "nove"
za moc nestaly, po dvou dnech stani se musely nabijet a stejne nic
nevydrzely...) jsem puvodni clanky NiCd nahradil temi NiMH stejnych rozmeru,
a dal jsem tam o dva mene. Tusim ze jich bylo puvodne 15, dal jsem 13. Od te
doby nevim o problemu s aku a samovybijenim, jen mam strach, ze to neprezije
motorek nebo prevodovka. Tak to netahlo ani s temi novymi 15. Faktem je, ze
clanky byly drazsi nez cela vrtacka "v akci" , ale odpadlo zlobeni s vecne
vybitymi clanky. Jejich uz tak nizke zivotnosti neprispivaji ani ty dodavane
tzv. nabijecky beze stop logiky, natoz inteligence. Na skutecnou tezsi praci
mam jiny stroj stredni kategorie Metabo (?) a je to znat. Tu levnou jsem
zachranoval i proto, ze ma dvourychlostni prevodovku a slouzi na lehci
prace. Ono ani to sklicidlo za moc nestoji.
Pro ty, kteri chteji clanky spojovat: cela clanku jsem lehce ocistil, clanky
jsem dal zmrazit asi na -15, vyhrabal jsem stare kopyto 150W, pripravil Cu
propojky z asi 0,5mm plechu, ty jsem pocinoval a na jedne strane nechal 2
kapky cinu (tedy poctiveho "cinu" Sn63Pb). Cela clanku jsem lehce potrel
pajeci pastou na Cu trubky (obsahuje i neco malo Ag), vzdy na dva clanky
jsem priplacnul plisek cinem dolu a rychle jej prohral kopytem. Ihned to
chytlo, clanky se nijak neprehraly.
Myslim, ze ani dva akupacky u levnych stroju nejsou zadna vyhra.
AZE