Spinanie asynchronneho motora

Jozo svk421@zoznam.sk
Úterý Duben 6 11:14:31 CEST 2010

> Takhle jsem namaloval spinani jednofazoveho motoru s rozbehovym a
> behovym kondenzatorem a odstredivym kontaktem.
> http://www.zpa-pecky.cz/editor/image/stranky3_soubory/k_moned_moped_monedj_cz_net.pdf
> str.13
Dakujem, aj ked nepomohlo.
> Nevim, jak je zapojeny motor co tam mate vy, nektere jednofazove
> motory maji dve stejna vinuti a spinani je jednodussi.
Ak sa da aspon trochu verit navodu co bol pri navijaku, su tam 2 rovnake
vinutia. Nechcem riesiet samotne ovladanie. Ide mi len o pripad, kedy
dojde k vypnutiu motora koncovym spinacom. Su tam dva a su sucastou
navijaku.
> S tim odrusenim elektroniky si asi vyhrajete, daji se pouzit feritove
> o-krouzky, varistory, RC cleny apod.
Nuz asi som zil v naivnej viere, ze musi existovat nieco, co umozni
rozopnut striedavy obvod s cievkou bez generovania neziaducich pulzov -
podobne ako reverzna dioda v jednosmernom okruhu

> Nejlepsi by bylo, kdyby byla odolna elektronika, protoze pokud
> dokonale odrusite vase silove obvody tak se do elektroniky muze dostat
> ruseni z jineho zdroje.

To je sice pekne, ale nerealne