beterie do Elektromobilu
Vláďa Anděl
vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Duben 2 15:07:17 CEST 2010
Běžně se alkalika používá jako startovací na lokomotivách a osvětlovací na
vagónech (vlaky, metro) a problémy tam nejsou. Ostatně i v autobaterii je
tekutý elektrolyt.
Anděl
----- Original Message -----
From: "Kubat Tomas" <tomas_k@comap.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, April 02, 2010 10:10 AM
Subject: RE: beterie do Elektromobilu
nebude u tehle "nalejvacich" u takovyho vozitka problem s bespecnosti pri
prevraceni a vubec se "splouchacim" rezimem ?
tomik.
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, April 02, 2010 9:51 AM
To: HW-news
Subject: Re: beterie do Elektromobilu
Samosřejmě že se NiCd baterie vyrábějí a vyrábět budou. Fabriku v
Raškovicích (Beskydy) založil nějaký sudeťák ještě před válkou. Za komančů
byli pod boleslavskou Akumou, po r. 89 se vrátili k původnímu názvu Ferak a
pak je koupil Saft.
http://www.saft-ferak.cz/ferak_web/htm_cz/10-20_ferak_KP.htm
Řady KPL (osvětlovací) KPM (pro střední zatížení) a KPH (startovací) jsou
klasika, kterou dělají už spoustu let. Pro zátěž 0,5C (40 Ah, 12V 250W) bych
to viděl na tu KPM.
Tak teď nevím - co jsem koukal na ty zázračné spirálové Pb baterie, v
cyklickém režimu vybíjení 100% životnost nějakých 200 cyklů, nic moc.
http://www.baterieoptima.cz/baterie-optima-technologie.html
Autobaterie má fakt jen desítky cyklů? To jsem netušil. Vybíjení do 50% na
počet cyklů už celkem jde, ale zase s sebou taháte 2x větší baterku než
potřebujete :-(
NiCd baterie vyjde proti autobaterii o něco těžší a na objem možná 2x až
2,5x větší. Ale těch 1000 cyklů má při 100% vybíjení - no vlastně aspoň
občas by se to úplně vybít mělo, aby se baterie naformovala. Pokud budete z
Pb baterie využívat jen 50% kapacity, vyjde vám to na stejno.
U NiCd baterek byly problémy s karbonizací elektrolytu, louh chytal vzdušný
CO2 a každé 2-3 roky se měnil. Teď na hladinu dávají speciální olej,
elektrolyt má vydržet po celou životnost baterky. Chlapi ze servisu ale
říkali že po 10 letech by se vyměnit měl. Ale kde bude za 10 let Pb baterka
při cyklickém provozu :-))
Když to tak vidím, alkalika je sice drahá, ale v porovnání s tou spirálovou
Pb baterií to vyjde možná na stejno. Dává výkon i při mrazu, nemusíte se bát
jí v zimě vybít a vydrží mnohem víc. Kdyby náhodou někdo chtěl alkaliku
kupovat - na jejich stránce je sice spojení na obchodníky, ale raději
chtějte Ing. Petra Stříže - má na starosti zkušebnu. Sice vám neřekne co
kolik stojí, ale o těch baterkách ví všechno. U obchodníků o tom dost
pochybuju...
Samosřejmě Lion a Lifepol je ještě lepší technologie na poměr energie -
hmotnost, ale ta cena zase bude úplně jinde.
Anděl
----- Original Message -----
From: "Lukas Burda" <burdal1@post.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, April 02, 2010 6:41 AM
Subject: Re: beterie do Elektromobilu
> A co to predelat na NiCd s tekutym elektrolytem? Daji se jeste sehnat?
Prosim, to by me take docela zajimalo.
Lukas Burda
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
More information about the Hw-list
mailing list