regulace alternatoru s permanentnimi magnety
RV
vicek.radek@cpost.cz
Středa Září 30 11:16:51 CEST 2009
Ono se asi michaji ruzne typy altiku.
Treba ty co byvaji bezne v mopedech jsou mekke - jsou navrzene na
maximalni vykon, ktery je souctem predni a zadni zarovky. Takze jakmile
se zvysuje odber zacne klesat napeti. Take kdyz vam rachne zarovka tak
behem chvile shori i ta druha.
Na tenhle typ jsem regulator delal (pro Stadiona). Mustek a mosfet se
zenerkou do gate. Takze bere jen ty spicky co odpaluji zarovky. Od te
doby mi v zivote na Stadionu zarovka nepraskla. Byl by asi problem kdyby
ano protoze tech 20W by asi ten mosfet nevytopil prestoze je na celkem
slusnem chladici a proudu vzduchu. Ale neni problem jich pouzit vic
paralelne.
Takze ono to zkratovani neni uplne nadoraz, ale jen promenliva zatez co
zajisti trvale nominalni odber.
Tohle si ale nedokazu moc predstavit u alternatoru ala BLDC motor s
kvalitnim magnetem. Ne ze by to nefungovalo, ale ty proudy budou asi
strasne.
Radek Vicek
Kručinský Ladislav napsal(a):
> Nějak tomu nerozumím - pořád se tady manipuluje s pojmem "zkratování" v rámci regulace. Pokud zkratuju vinutí u cívky vedle které se pohybuje magnet, dosáhnu intenzivního brždění toho pohybu (viz zkratování magnetoelektr. měřicího přístroje). To jako v případě daného alternátoru nebude vadit, že půjde "ztuha" ?
>
>
> L. Kručinský
>
Další informace o konferenci Hw-list