Příklepová vrtačka

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Úterý Září 29 08:38:54 CEST 2009

Pridam sa...
Na take vrtanie, ako popisujete si vyberte si nieco z lacnych vrtaciek.
Vyberte si ale vrtacku, ktora je primarne na SDS/SDS+ vrtaky.
Tie vrtaky su vyrazne tvrdsie ako bezne vidiove, menej sa oderu a lepsie
vrtaju.
Taka vrtacka sa da kupit od cca 1000 byvalych SKK v akcii, bezne od cca
1500 byvalych SKK.
Vykonovo vyberte radsej nieco od cca 750W vyssie. Vrtat sa da aj so
620W, ale nie je to celkom ono pri vacsich dierach.
Vlastnim 620W z Metra a 850W z tusim Bau... Obe prevrtali uz celkom dost
dier aj do poctiveho domaceho betonu z prelomu 60 70 rokov, panelov a pod.
Vrtane od cca 5 mm vrtaka do 16, v hlbkach od 4cm do 35 cm ( so 14-kou
vrtakom) cca 90% vrtania beton, zbytok tehla.

Subjektivne sa mi lepsie vrta s vrtackami, ktore maju motor umiestneny
kolmo na smer vrtania, nie subezne s osou vrtania.

Dodo