LRC metr?

gatilo gatilo@centrum.cz
Neděle Září 27 21:56:43 CEST 2009

 27.9.2009, 21:22:41

Z vystupu DDS leze sice cosi podobneho sinusu, ale neni to sinus, je
tam i nejaka ta harmonika, netusim kolik a jakejch, ale vim jiste ze
pro tenhle signal nebude platit ono jednoduche Xc = 1/(2*pi*f).

Po pruchodu signalu pres filtr, se zmeni faze, takze uz nejde
jednoduse pouzit synchronizacni vystup. Asi existuji nejake filtry s
konstantnim posunem faze, nebo tu zmenu faze muzete matematicky
namodelovat a a kompenzovat vypoctem, ale ja to rozhodne nepovazuji
za nic snadneho a jednoducheho.

16bit ADC se mi sice libi, ale merit s nim 100kHz v presnosti 16bit
bych si rozhodne netroufnul.
Mnohe 16b ADC maji vnitrni chybu vetsi nez 1/2 LSB a ty co ji maji
mensi, zase nebyvaji levne a dostupne.
Ale budiz, mejme takovy. Napeti ktere chceme merit neni ss, ale st.
Tj. bude se i behem jednoho mereni menit. Coz nekterym ADC docela
vadi. No, treba mame takovy ADC kteremu to nevadi. Pak uz zbyva jen
stanovit, jaka je prevodni funkce mezi vstupem Ut1 az Ut2 a vystupem.
Nikdy jsem nic takoveho nedelal, tak se treba pletu, ale nemyslim si,
ze to bude nejak jednoduche.
Nebo muzeme mit ADC s tak kratkym vzorkovanim (nebo pouzit vnejsi S&H)
ze prohlasime zmenu na vstupu za zanedbatelnou. Jenze takto rychle
obvody, jsou zase ponekud nachylne na vselijake ruseni, sumy,
a parazitni vlastnosti kolem. Jiste se da vse navrhnou tak, aby jste
to udrzel pod 1/ 2LSB, ale IMHO k jednoduchosti to ma zatracene
daleko.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz