Asus WL-500g deluxe a internetove radio

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Neděle Září 27 16:16:37 CEST 2009

Tak předně všechny tyto postřehy se dají najít na stránkách OpenWRT, opravdu
se nejedná o objevení Ameriky. :)
Dál jenom pár poznámek:
- pokud u nějaké verze OpenWRT chybí webgui, je lepší instalovat X-WRT,
který má pěkně propracované webgui, vychází z OpenWRT liší se právě tím
lepším webgui
- telnet se běžně nepoužívá a po prvním přihlášení vyžaduje zaheslování
roota a potom přístup pouze přes SSH
- pokud se pro LAN rozhranní nastaví brána a naopak u WAN se zruší, měly by
všechny aplikace běžet přes LAN, router se pak bude chovat pouze jako
chytřejší switch
- připojit se z venku přes WAN normálně nejde, je třeba v iptables povolit
správné porty
- vi je standardní linuxový editor, nemám ho rád, když už, raději používám
zmíněný nano (ipkg install nano) nebo ještě raději editor v mc
- v /etc/ipkg.conf není třeba něco přepisovat, stačí si tam přidat další
repozitáře (klidně i z novějších verzí), instalátor pak automaticky zvolí
novější balíček, problém by mohl nastat pouze u kernelových modulů, kde by
se mohla lišit verze kernelu, ale u OpenWRT se kernel příliš často nemění
- automatický start aplikací se dělá tak, že se do souboru
/etc/init.d/S95custom-user-startup  připíše podle vzoru správný příkaz,
případně se udělá vlastní Sxx soubor, který se pak nalinkuje do /etc/rc.d/
(teď trošku vařím z vody, protože tady nikde nemám Kamikaze, všechno to jsou
White Russian, kde to je trošku jinak)