Re: FK Technics IPC-1

k.novo k.novo@seznam.cz
Čtvrtek Září 24 14:08:33 CEST 2009

Jako zakazniku mi je jedno jake maji naklady na prodejnu, kdo vi jak vypada prodejna FK na Zizkove dokaze odhadnout, ze to neni palac Paladium.
Proc to nekoupim u Alfa - protoze postovne, - protoze princip, protoze to z USA vyjde levneji.

Ve sve postate nemam nic proti CZ prodejdum, dokonce patrim do jejich rad, to co zde obhajuji je elementarni obchodni duch a ten bohuzel znacna cast ceskych prodejcu nema. Tzn. pokud zaniknou bude to do znacne miry jejich vlastni vinnou.

Dobry obchodnik se od spatneho pozna predevsim tak, ze ten dobry si zakaznika vazi a snazi se mu vyjit vstrici, dokonce si troufnu tvrdit, ze pro dobreho obchodnika je sto zakazniku , kteri si koupi 1ks cenejsi nez 1zakaznik, ktery si koupi 100ks. On ten jeden 100ks muze celkem snadno zaniknout, , ale kdyz jich ze 100 zanikne polovina porad mi jich 50 zustane. Dalo by se pokracovat, ale asi to nema moc cenu.

Pokud mi nekdo prozradi jedine pozitivum, ktere obchodniku prinese odmitnuti zakaznika, ktery rika ano koupim to u vas za stejnych podminek, za jakych to prodava vas dealer nebo nekoupim nic , uznam, ze se pletu a pravdu ma obchodnik.
V tomto pripade jde o drobne, ale zde je jiny priklad.

Je to jiz rada roku, kdy jsem pojal sileny napad poridit auto rozhodl jsem se pro sportovni limuzinu vyssi stredni tridy, obratil jsme se na generalniho importera v CR s tim, ze mam takove a takove pozadavky , ze pry neni problem a cena toho co jsem si vymyslel je 2.5M . Rikam v poradku, cenikovou cenu si umim spocitat sam, chci to na firmu,  za kolik mi to v realu prodate, no dyt vam rikam 2.5M, jo, ale takove auta neprodavate denne, ja chci nejakou slevu, bohuzel slevu vam dat nemuzeme, ty ceny jsou fakt napjate a urcene vyrobcem. Ja na to, podivejte, jste generalni importer, tzn. kdyz nic jineho tak v tom mate rabat pro ostatni dealery v CR. Chci slevu minimalne 5% nebo jdu jinam. Musime to probrat s nejvyssim vedenim.  OK. Tak bohuzel, ale muzu vam nabidnout koberecky a jeste nejakou kravovinu,kterou si jiz ani nepamatuji, zdarma. Ta vite co , dekuji.
Odjel jsme do Drazdan, mimochodem mam to tam bliz ne z do te Prahy. A podivam, chci tohle auto, rad bych ho koupil na firmu , suoer pro firemni zakazniky je automaticky sleva 5% (mezi radky, my nejsme kreteni a predpokladame, ze firma drive nebo pozdeji koupi i dalsi auta), Jak jste z prizvuku asi poznal jsem z cech a kvuli clu (jeste jsme nebyli v EU] bych to rad prevezl jako "ojetinu" na znackach. Vy jste z cech, super, mi si to prihlasime na sebe a pak vam to prodame a protoze u nas radi privitame zahranicni zakazniky, dalsi sleva.. Nebudu to rozvadet, naprosto jine jednani, snaha vyjit vstrici, i ne zcela vyrcene pozdavky se snazi splnit. Zaver, na tomto konkretnim aute jsem usetril 600.000Kc. Po roce se mi na aute cosi nezdalo, byl jsme v Praze tak rikam,zajedu k nim se zeptat. Po 30min totalniho nezajmu, slysim, ja si technici povidaji, at to sem da, my ten motor jeste nevideli tak se na to aspon podivame  a at si prijede zitra.
Odjizdim do Dresdenu, vlezu do baraku, kde jsme rok nebyl a obchodnim me vita a pamatuje si me jmeno, popisu problem, technik dokvaci a rika, ze to nic neni, proste aut blbe stalo na kopci a pak se muze stat, ze trocha nafty prekape pres prepad v motoru, at si nedelam starosti, ale kdyz uz jste tady, prohlidnem vam to. Za chvli prikvaci, ze to prohledli, umyli a nezdala se jim baterka tak mi tam dali novou, rikam, ze nebyl problem, To asi nebyl, ale to vite 3l motor v zime by to treba mohlo hure startovat a kdyz je na baterku zaruka tak proc ji nevymenit.

Jsme zde sam kdo chape v cem je rozdil?

Predevsim v pristupu,  to vazne FK stalo cca 90Kc za to si nastvat zakaznika, ono vlastne ani neslo o 90Kc, ale o to vydelat malo , uspokojit zakaznika nebo nastvat zakaznika a nevydelat nic

KN

>Hmm ja jsem to cele sledoval...takze nemusite znova.

A vy vite jake maji naklady obe firmy? Tedy treba zda prodejna FK neni
vyrazne drazsi (treba najem) nez prodejny Alfa v Ostrave nebo Brne?
Jen takovy priklad - svagrova odkoupila prodejnu Kodak na hlavni
pesi/prodejni zone v CB - prestehovani te prodejny o cca 100m do bocni
ulice znamenalo snizeni najmu o 80% s tim, ze trzby se nezmenily.

A take treba zda Alfa to neprodava bez marze? Treba kvuli tomu, ze s
timhle sortimentem konci a nebo, ze se jich chteji zbavit protoze jsou
poruchove? Pokud vidim maji to v akci do 15.10. do vyprodani zasob.

Jinak take nechapu proc si ji nenechate poslat z Alfy.

Co se tyka nakupu z USA - take tam nakupuji, ale na druhou stranu chapu,
ze podminky mistnich prodejcu a vyrobcu jsou nesrovnatelne. Pokud to lze
tak se snazim mistni rozumne prodejce i kdyz jsou drazsi podporovat.
Ono se take muze stat, ze az budete potrebovat to rele hned na pockani
tak uz tam ten kram nebude a vy prijdete o zakazku za 100.000Kc "a to se
vyplati".

Radek Vicek