LRC metr?

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Středa Září 23 15:47:34 CEST 2009

nadherne obrazky, to boli casy ked sme nemali kupenu tu paletu
osciloskopov od LeCroya a musel som pouzivat polaroid :-))

ku tym obrazkom treba dodat aj text ktory som tam pisal:
... Z tohoto dôvodu sa preto pre bežné aplikácie nedoporučuje používať
DDS čipy na generovanie frekvencií vyšších ako 1/3 hodinovej frekvencie.

Obrázok 17: Nefiltrovaný výstupný signál z čipu AD9854. f_REF =300MHz,
f_OUT =39MHz
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/17_maly.gif

Obrázok 18: Výstupný signál z čipu AD9854 pred a po prechode
rekonštrukčným filtrom. f_REF =300MHz, f_OUT =100MHz
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/18a_maly.gif
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/AD9854/18b_maly.gif

trik je v tom ze z DA prevodnika klezie teoreticky nekonecne spektrum
vsetkeho mozneho. Pokial mame dostatocne vzdialeny zakladny komponent
vystupneho signalu od prvej zrkadlovej frekvencie (otocene okolo
fvzork/2) tak nam stacia menej strme filtre. Vieme generovat aj
frekvencie blizke fvzork/2 ale vyzaduje to stale strmsie filtre.
Technicky zrealizovatelne, ale je to zlozite a otravne. Preto radsej
generujem 100kHz DDSkou ktora bezi na 25MHz ako na 1MHz, pac mi tam
staci len jednoduchy filter.

b.