LCD TV jen reference bylo Re: LED TV Samsung - resume

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Září 23 10:55:31 CEST 2009

Navazu to na tohle vlakno...

Pred casem jsem opravoval naseho 15let stareho CRT Panasonica - odesle
cidlo a pri te prilezitosti i vymena EEPROM. Predevcirem nam na
kabelovce zmenili kanaly a zjistil jsem ze televize prestala ukladat
nastaveni (zvuk si ale pamatuje). Zrejme odchazi zdroj a pomalu to
odrovnava ostatni casti TV.

Pisu to jako vlastni zkusenost pri vyberu TV - jako nepolibenej clovek
co na TV prakticky nekouka a vzdy si uplivuji nad ksichtama na LCD TV v
supermarketech zmlsanej kalibrovanym monitorem na kterem delam fotky.

Vcera jsem se sebral a sel si bez nejakeho studovani na netu koupit TV
do kramu kde jsem vedel ze se mi budou venovat (prodaval tam cela leta
svagr tak jsem mel doporuceni).

Vybiral jsem 32" LCD TV s tim, ze jsem nechtel dat vic jak 12kKc
maximalne 15kKc. Bez nejakych vymozenosti. Mel jsem postupne pred sebou
odhadem asi 10ks TV v tomhle ranku od Sony, Panasonic, Philips, LG,
Samsung a tusim jedna byla od JVC.

Nakonec celkem jednoznacne vyhralo toto od Philipsu:
http://www.consumer.philips.com/c/televizory/serie-7000-digitalni-tv-full-hd-1080p-uhl.-81-cm-32pfl7404h_12/prd/cz/

v uzsim vyberu byl jeste Panasonic a LG - LG melo pekne barvy. Posuzoval
jsem to vzdy na DVD a pak na klasickem analogu. Na DVD vsechno hralo
vicemene dobre - ovsem kosa padla pri zobrazeni analogu. Tam jednoznacne
vedl Philips a to i u levnejsich modelu. Tvrdil mi ten clovek, ze pry to
je tim, ze Philips dela primarne TV na PAL signal - netusim co je na tom
pravdy. Nicmene zrejme neco je i na tom dopocitavani obrazu - protoze
rozdil mezi 50Hz a 100Hz verzi byl znat jednoznacne. Toz jsem si ji
nechal zabalit. S tim, ze na kabelovce doma bude signal o neco lepsi nez
z anteny v krame a navic uvidim jak hrajou digitalni multiplexy co
kabelovka vysila neb TV ma DVB-C tuner.

Doma TV sice skoro hodinu ladila multiplexy (kabelovka vysila v nejakem
uzsim rastru) ale naskocilo mi proti standardnim 36 kanalum z analogu
jeste dalsich 97 z digitalu (nektere samozrejme kryptovane) - cast se
samozrejme kryje s analogem z kabelu.

Porad to bylo celkem slusne pokoukani az do doby kdy jsem prepnul na HD
kanaly - priznam se ze jsem si sednul na prdel - jak na TV necumim a
nijak nesleduji jak pokrocila technologie tak musim rict ze vysilani v
HD udela z te TV neco na co je radost koukat. Koukal jsem v noci chvilku
na vysilani ASTRA HD, kde vysilali nejake prirodni zabery a pak nejaky
sestrih RedBull Air Show (ten slalom s akrobaty) a jen jsem cumel co se
da vysilat - je to jak kdyby clovek koukal na film slozeny z fotek.
TV vysla na 15kKc, ale pokud se vysila uz hodne programu v HD tak aspon
pro me ma smysl na tu bednu obcas kouknout.

Nemohl jsem to zatim nijak overit, ale pisou ze take moduluji jas toho
podsviceni podle sceny takze proto pisou asi dynamicky kontrast 80k : 1.

Spotreba zhruba odpovida tem 70-90W. Spotreba ve vypnutem stavu je take
podle toho co pisou (0.15W) rozhodne mene nez 1W.

Radek Vicek