LRC metr?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Pondělí Září 21 20:26:50 CEST 2009

Je to princip vektor voltmetru - podrobnosti a odvození viz internet,
takže stručně: máme neznámý sinusový signál a ten se násobí obdélníkem s
amplitudou +-1. Ten obdélníkový signál se získává z nějaké reference. A
když se ten vynásobený signál usměrní a tahle ss složka se změří tak
bude úměrná cos úhlu mezi neznámým a referenčním signálem. A když se ten
obdélníkový signál posune o 90 st a opět usměrní a změří ss složka tak
ta bude zase úměrná sin úhlu mezi neznámým a referenčním signálem. A z
toho se dá odvodit Re a Im složka toho signálu a když to aplikujete na
"proudový" i "napěťový" signál, tak máte jejich Re a Im složky.  A ten
referenční signál musí mít buď stejnou frekvenci jako ten neznámý, nebo
může mít i její celistvý násobek (tím násobkem si nejsem 100% jist).

Možná to není úplně přesně takhle, ale ten princip je známý a určitě
funguje a někde na netu to bude asi vysvětleno i lépe.

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |