Inspirace pro konstuktery robotu

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Sobota Září 19 14:03:31 CEST 2009

> Valka casto byva o tom, komu dojdou driv zdroje. Pokud jedna strana
> potrebuje na zabiti jednoho protivnika 10 M$ a te druhe na totez staci
> 10 $, muze i ten podstatne chudsi vydrzet podstatne dele. A pak je tu
> jeste otazka motivace.

Politika, prachy a psychologie valky jdou mimo mne....

Robot na obrázku se jmenuje "Big dog" vyvíjí ho firma Boston dynamics - je
zvlastni tim, ze v konstrukci nohou pouziva pruzici elementy ve stylu slach
skutecnych  zvirat pro uchovani energie pri chuzi - coz je ostatne na pohybu
robota videt.

Problem praktickeho nasazeni takoveho robota je ve zdroji energie - osel se
skromnou pastvou vydrzi jit mnoho mesicu - tahle vec se po spotrebovani
posledni kapky benzinu zastavi a je konec - tyhle konstrukce vicemene cekaji
na zdroj energie ala Terminator III, nebo ala osli travici trakt. (stejne
jako automobilovy prumysl a mnohe dalsi obory).  Jinymi slovy po 50 letech
kdy nejvetsi pokrok prinasela elektronika a pocitace ted maji budoucnost
sveta zase v rukou fyzici, chemici a mozna biologove, a my od elektra jen
preslapujeme na miste a modlime se aby konecne neco vymysleli.

Dalsi ukazky od stejne firmy - RHEX
http://www.youtube.com/watch?v=a0NFrA-Nx4Y&feature=PlayList&p=4FB86FA87A80D30B&index=6

Little Dog - ten stoji za to kdo by nechtel dat neco takoveho decku pod
stromecek ?
http://www.youtube.com/watch?v=a0NFrA-Nx4Y&feature=PlayList&p=4FB86FA87A80D30B&index=6

Zdravi Petr Kubac