Kdyz meri lama LCR

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Září 17 11:07:06 CEST 2009

 17.9.2009, 10:57:27

Impedance civky se, v zavislosti na frekvenci opravdu meni. :-)
To by snad nemelo nikoho prekvapit.
Pokud by civka byla idealni, byla by jeji impedance totozna s indulcni
reaktanci a narustala by dle znameho vzorecku Xl = 2*pi*f*L.
Realna civka, ma ale take parazitni vlastnosti a ty pri zkoumani
vlastnosti v dostatecne sirokem rozsahu f, zpusobi, ze prubeh
impedance neni vzestupna primka, ale cosi co pripomina poslapanou
gausovu krivku. Usuzovat s jedne jeji male casti, na celkovy tvar, je
opravdu vesteni z notne spinave kristalove koule.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz