Kdyz meri lama LCR

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Září 17 10:17:08 CEST 2009

> Aha takze kdyz zapojim idealni indukcnost paralelne s odporem 605ohmu
> bude se to pri 10kHz chovat stejne jako kdyz tu samou indukcnost zapojim
> seriove odpor 0.659? Jaky to ma prakticky vyznam?

Prakticky vyznam je hlavne v tom, ze ked s relnymi prvkami urobite
rezonancny obvod, tak viete
jeho kvalitu, pretoze viete hodnoty tlmiacich odporov ( a viete ich aj
odmerat) pre fyzicke C aj L, z ktorych ste to postavili.
Kedze rezonancne obvody su seriove aj paralelne, tak potrebujete aj
"seriove" aj "paralelne" hodnoty  odporov.
Dalej sa to viaze na sirky pasma, ak z fyzickych L a C postavite jednak
rezonancne obvody a ich modifikacie, co su
napr. filtre...

Dodo