Problem s LCD 16x2

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Středa Září 16 18:03:56 CEST 2009

Dňa 16.9.2009, Pavel Kutina <hw@prelude.cz> napísal(a):
> O te opakovane inicializaci jsem neco cetl, takze jsem to pro ucel testovani
> soupnul do smycky a inicializoval dva az dvacetkrat - opet bez viditelne
> zmeny.

Opakovana inicializacia je predpisana v datasheete. Mam pred sebou
datasheet od HD44780U aj Toshiba T7934 (kompatibilny, pouzity na 1
LCD, s ktorym som robil). V oboch je postup zhodny:

-power on
-wait min 15ms - pozor, az od dosiahnutia 4,5V
-send function SET, pred touto instrukciou sa neda citat BF
-wait min 4.1ms
-send function SET, pred touto instrukciou sa neda citat BF
-wait min 100us
-send function SET, pred touto instrukciou sa neda citat BF

-tu uz je mozne citat BF
-dalej pokracovat nastavenim rezimu, display off, display clear, set entry mode

po nastaveni rezimu sa uz nemoze menit pocet riadkov, ani znakovy font

miro