Problem s LCD 16x2

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Září 16 15:00:15 CEST 2009

> To je chvalyhodne, ale nemusi to byt len rychlostou. Podla mna je to tym, ze v case, ked sa vykonava ta inicializacia, ten par slimakov este ani nezacal tahat, takze je jedno, ako rychlo potom tahaju. Ale moze to mat aj nejaku inu pricinu - kontroler moze ocakavat nejaku obskurnu hranu na niektorom signale, napriklad - to bol prave ten moj pripad, bolo treba urobit najprv jedno citanie aby fungovali vsetky ostatne prikazy (inak som s RW signalom nezacvicil).

Cela inicializacia spociva v zapisani styroch alebo piatich bajtov.
Ide o to, ze tie bajty predtym (pred nastavenim do 2-riadkoveho
rezimu) su zapisane spravne, tie bajty potom su zapisane spravne.
Mimochodom, skusal som aj to, co tu spominal jeden kolega, teda urobit
inicializaciu dvakrat. Teda ak sa po prvej inicializcii spravne
zobrazi kurzor, spravne blika, tak to znamena, ze ten displej uz je
schopny prijmat data a evidentne ich prijima a chape ich. Takze pri
druhej inicializacii uz musi vsetko fungovat ako ma... no nefunguje.
Je tam jednoducho tych prvych 8 znakov a viac nic.

Znovu opakujem, ak ten displej ma ocakavat nejaku obskurnu hranu alebo
ma mat nejake extra pomale hodiny, tak mi je to jedno, pretoze ten
displej je jednoducho zly. Opakujem, je zly.
Je sice mozne, ze po splneni istych podmienok nejak funguje, ale to mi
nevyhovuje, tak ako Vam nebude vyhovovat, ze do cerstvo kupeneho auta
sa da vliezt iba cez kufor a to za podmienky, ze bezia stierace, inak
sa kufor neotvori - take auto je jednoducho zle. Jedine ze by to auto
bolo nejak extra lacne, to by sa to mozno dalo prekusnut... ale v
tomto pripade ten displej nebol lacny.

> Mne je nejaka kompatibilita ukradnuta, ak existuje slusny datasheet. Bohuzial, obvykle neexistuje resp. nie je slusny :-(

S datasheetmi je to tazke. A zvlast u veci, ktore su od zaciatku do
konca robene v Cine, je s datasheetmi problem - obcas si clovek musi
nieco domysliet, obcas musi nieco skusit metodou pokus-omyl. A na
niektore veci nepride nikdy.

> Nie je problem, hoci aj o 2 mesiace. Ide len o moju zvedavost.

Okej... skusim. Ale prilis sa na mna nespoliehajte. Uz vyse roka Vam
slubujem prispevok do clanku mcuplusminus, co hanebne priznavam.