Problem s LCD 16x2

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Září 16 13:55:13 CEST 2009

> IMHO to je chybna inicializacia. Default po resete je 1-riadkovy rezim, a ak sa ho nepodari ho prepisat (napr. preto lebo sa v programe nepocka dost dlho kym sa rozbehne ten onboard RC oscilator), tak to tak aj ostane. Treba si tiez uvedomit, ze casy co sa uvadzaju pre "naslepo" pisania su pre typicku frekvenciu oscilatora, pricom odchylka je 30%.

No ja som v dalsom kroku, po overeni toho, ze displej naozaj nerobi
to, co ma, skusil stiahnut frekvenciu MCU z 8MHz na 0,5MHz (prepnutim
interneho oscilatora), teda vsetky cakacie slucky som umerne natiahol,
konkretne 16x. To, ze by som ho neprepol do 2-riadkoveho modu sa mi
nezda, pretoze vsetko ostatne bolo zinicializovane spravne... a ze by
len ten jeden bitik nie? A navyse, tie natiahnute casovacie slucky
museli stacit aj keby hodiny na tom displeji boli generovane jednym
parom slimakov.

> Neberte to osobne - tie drivery su rozdielne a spravaju sa (prave co sa tyka resetu a naslednych povinnych tancov) rozdielne, dokonca aj ked su od toho isteho vyrobcu a pod tym istym oznacenim. Ja mam napriklad v "mojej" inicializacnej rutine nasledovny riadok (hned za "soft resetom"), v povodnom zneni s titulkami...

Roztriestenost parametrov - toto poznam. Kedysi som robil zariadenie,
v ktorom som vyskusal asi 5 typov displejov 2x16 znakov (ta
konstrukcia nebola urcena pre mna) a kazdy sa choval inak, u jedneho
bolo velmi zvlastne citanie BUSY flagu, u ineho nejak divno natiahnute
casovanie... ale nakoniec sa mi podarilo rozbehat to na vsetkom, co sa
mi dostalo do ruk - s tym, ze sa len zapisuje (nie citanie BUSY flagu)
a casovanie bolo o nejaku bulharsku konstantu natiahnute.
Bohuzial, mam pocit, ze u predmentneho displeja bola roztriestenost
parametrov az taka velka, ze bol chybny.

A ak to tak malo byt, ak to naozaj bolo treba nastavit nejako "inak",
tak jednoducho taky displej nechcem, ale chcem taky, u ktoreho vyrobca
vie zarucit aspon aku-taku kompatibilitu s nejakym standardom, ked uz
sa tvari, ze je kompatibilny s nejakym standardom.

> Mne stoji zato si to vyskusat vtedy, ked mam na to cas (nevravim, ze na to mam cas prave v tomto okamihu), aby ma to nepritlacilo vtedy, ked to budem nutne potrebovat a cas na to nebudem mat - napr. ak niekto prinesie za vrece cervenych displayov z GMka, namontuje ich bez mojho vedomia do vyrobkov a potom bude po mne chciet, aby som to rozchodil najlepsie vcera .

Ano, tomuto rozumiem a ak by to bolo rozumne (=ekonomicky vyhodne) tak
by som to tiez riesil, ale v mojom pripade to nebolo rozumne, tak som
sa na to vykaslal. Islo iba o jeden kus displeja a zariadenia, mal som
poruke iny typ displeja 1x16, ten fungoval tak ako mal na prvy pokus a
viac som neriesil.

> Preto, ak ten display este dakde mate a nepotrebujete ho, rad by som ho vyskusal, pripadne ho vymenim za iny, podobny (tiez cinsky, pochopitelne).

No ten displej mam, ale je odlozeny v mojom hometowne, v starej
dielni, kde je na nom nahadzany iny elektronicky odpad, kadia nan
lastovicky, v zime je vystaveny mrazom ake su vonku, v lete na
slniecku je tam okolo 45-50 stupnov.
Ak Vam nebude vadit vtaci trus a riziko, ze to skladovanie neprezil v
povodnom stave, tak ho doma pozriem, ked tam budem najblizsie - casovy
ramec asi 2 tyzdne.

J.S.