Problem s LCD 16x2

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Středa Září 16 13:20:27 CEST 2009

Mikropascal je kompletni IDE,
http://www.mikroe.com/en/compilers/mikropascal/pro/pic/ Ja tedy pouzivam
starsi verzi (ne PRO), ale to celkem nehraje roli (poznamka pro "Ceckare" -
delaji i ANSI C kompilator).

Libi se mi uz jen proto, protoze jsem v TurboPasalu kdysi napsal
(deseti)tisice radku kodu a mam Pascal dobre zazity (at si o nem rika, kdo
chce co chce, proste jsem s nim vyrostl). V asm se sice jsem schopny
zorientovat a par drobnosti jsem v nem kdysi napsal i pro PC, ale neni to
zrovna moje parketa. Z kompilatoru vypadne i asm, takze je celkem slusne
videt, jak a co dela a nepripada mi, ze by to delal nejak extra blbe.

A co se tyka prace v komore - pracuju jen a pouze s cernobilym materialem a
tohle ma byt udelatko pro pozitivni proces (pri negativnim mam samozrejme v
komore pri praci s materialem absolutni tmu). Trosinku pitome je, ze pri
primem osvitu ruzne papiry reaguji na ruzne svetlo, papiry Ilford reaguji
max do nejakych 590nm, pro Fomu je potreba mit "cim vyse tim lepe", v
omezene mire reaguji i na 620nm - ale to plati pro osvetleni komory LEDkama
pro celkem intezivnim svetle. U podsviceneho LCD, ze ktereho svetlo nedopada
primo na papir, by pri rozumne urovni podsviceni melo stacit "cokoli
cerveneho".

A co se tyka nevyhnutelnosti cerveneho svetla - v podstate cervene nutne byt
nemusi, vetsina materialu snasi dobre i "jantarove" LEDky (ale tu vlnovou
delku z hlavy nevysypu), ale cervena je daleko univerzalnejsi. Pri zlutem
svetle se ale lepe posuzuji kontrasty, ja jsem zvykly na cervenou, tak to
dal neresim.

Za poznatky ohledne podivneho chovani LCD dekuji, asi ten svuj nekam tise
odlozim.

Pavel Kutina