Re: LCR METER s AD5933

k.novo k.novo@seznam.cz
Středa Září 16 00:40:12 CEST 2009

>AD820 jako napetovy sledovac s zesilenim 1/10, tzn. 200mV cca ~10mA
mereny neznamy objekt
To asi nebude problem, dnes existuji i presnejsi OZ nez AD820, pro posuniti lze pouzit napetovou referenci a pripadne chyby by meli ze znacne casti byt staticke tedy sw kompenzovatelne.
>nasleduje  proudovy buffer,
To asi bude horsi. Pokud snizite vystupni napeti 10x mate v prvnim stupni 200mVpp a v 4 stupni 20mVcc, proud jsme tusim rikali jednotky respektive desetinky mA tzn. pri danem napeti very very mala vstupni impedance. Zde si uplne neumim predstavit jak to resit, klasicke proudove zrcadlo s x tranzistory zrejme pri tak malem napeti a pozadovanem odporu neprojdou nehlede na to , ze prevodni pomer vetsinou dost plave s teplotou.

V kazdem pripade jsem zvedav zda se to nekam posune
Metody pouzivane profi meraky stolni provenience jsou pekne, ale jak zde zaznelo doma si to nepostavite.
Je mozne, ze se AD5933 pro podobny ucel nehodi, vsak byl primarne navrzen pro mereni odporu krve a analyzu stresu :-)

KN

>Myslenkou tusim, s mi prisel balu bylo mozne snadne reseni merice okolo tohoto IC.
Ukazte mi 12bit ADC 1Msps + 27bit DDS + LPF + oscilator a nejaky ten OZ za 6$,
myslim, ze to dohromady nedate a to k tomu mate zdarma 1024 bodovou DFT.
Jiste jde pouzit samostatne  obvody, ale takovy merak asi nebude ani levny, ani jednoduchy a jak tu zaznelo tech 20% nedoresenych problemu se stejne bude muset doresit.

KN

>IMO ale naprosto nechápu, jaký má smysl to dělat pomocí jednoho IO, když
signál by se dal generovat DDS, měřit normálním A/D převodníkem a rozsah
by se měnil přepínáním odporů (ať relátky nebo elektronicky). Rozhodně
by tak šlo lépe zajistit potřebné rozsahy. A cenově by to vyšlo také +-
nastejno.