LCR METER s AD5933

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Úterý Září 15 22:37:33 CEST 2009

Kdo to myslí s LCR měřičem vážně, tak silně doporučuji PDF návod k LCR
metru 4192A
(http://www.home.agilent.com/agilent/techSupport.jspx?pid=330690&pageMode=MN&cc=US&lc=eng).
Pro jednodušší orientaci: na straně 324 začíná teoretické vysvětlení
principu, na straně 343 je pak základní schéma a na straně 416 A/D
převodník a fázový detektor.

IMO ale naprosto nechápu, jaký má smysl to dělat pomocí jednoho IO, když
signál by se dal generovat DDS, měřit normálním A/D převodníkem a rozsah
by se měnil přepínáním odporů (ať relátky nebo elektronicky). Rozhodně
by tak šlo lépe zajistit potřebné rozsahy. A cenově by to vyšlo také +-
nastejno.

Jinak kdysi jsem viděl vnitřnosti jednoho ručního LCR - v analogové
části byly nějaké 74xxx a celkem dost diskrétních součástek a v řídící
jeden Xilinx v TQFP pouzdru. Ale bylo to takové zmatené a moc jsem to
tehdy nestudoval.

OH