MSV

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Září 15 21:07:53 CEST 2009

Vcera jsem slibil, ze budu delat carky za navstevniky MSV.
Ale po chvili mi dosly papiry.

Par poznatku: lidi sice bylo mene nez v dobach vrcholne slavy,
ale porad jich bylo dost. Primerene tomu byla zasekana vsechna
parkovaci mista v dost sirokem okruhu kolem vystaviste, mysleno
tam, kde se neplati (protoze bydlim kousek od vystaviste, tak
o tom bohuzel skutecne neco vim).

Co bylo pozitivni, ze klientela se zdala byl pomerne kvalitni. Nevidel
jsem snad zadneho typickeho sberatele tuzek/tasek.
Potvrdili mi to i kamaradi, kteri vystavovali, ze si rozhodne nestezuji.

Vystavovatelu trochu ubylo (podle neoficialnich slov lidi z BVV snad
kolem 25%), ale to se mi zda docela v relaci s tim, jak ted na tom
prumysl je.

Zaujala me nova salina (tj. tramvaj). Design pekny, idelani vyhled
pro ridice, velmi pohodlna kabina. Snad jen celkove pusobi trochu
moc mohutne, clovek si ji snadno splete s vlakem.
Zajimave na ni je, ze ma synchronni motory s permanentnimi magnety !
A to tak, ze kazde kolo ma svuj motor, takze jiz nema klasicke
pohanene napravy. Takze uz na smetiste motorovych dejin poslali nejen
komutatorove DC motory, ale dokonce i AC asynchrony.

Byla tam taky nova elektricka lokomotiva ze Skodovky. Byl jsem
pritomen rozhovoru nejakeho navstevnika se skodovakem.
Ten navstevnik si pochvaloval, ze misto klasickych budiku je tam
jedna obrazovka, jejiz zobrazeni docela verne kopiruje puvodni
budiky. A ze tedy je to jednodussi a tim i levnejsi. Skodovak se
usmal a rekl, ze je tam sice jen jeden zobrazovaci panel, ale ten
ze stoji vic nez Fabie.
Vzhledem k tomu, ze od pohledu se jednalo o bezne prumyslove
PC, jake se nabizi jiz mnoho let za ceny tak kol pro Fabii, tak
jsem se nemohl ubranit pomysleni na "vyhody" monopolu a statnich
dotaci. Podotykam, ze rec sla o zobrazovacim modulu, ne o vlastnich
cidlech, ktere jsou nakonec +- stejne i pro puvodni analogove meraky.

Za shlednuti stal i jiz vcera panem Zahradnikem zminovany lis
na zelene bednicky. Zhruba kazdych 10 sec z neho zcela bezobsluzne
vyjela jedna zelena prepravka. Kdyz jsme se kdysi davno na zakladni
skole ucili o automatizaci v Sovetskem svazu, tak takhle jsem si to
jako dite tehdy predstavoval.
Tady ale prece jen jeden clovek byl. Musel totiz odhanet ty, na ktere
uz se bednicka dostala, aby necekal na stale dalsi a dalsi kusy ;-)
Opravdu poucne, technicky i psychologicky.

Jeste poznamka: byl jsem tam az odpoledne. Takze je mozne, ze
tuzkari tam mohli byt dopoledne (skoly a spol.).

Strucne subjektivni zhodnoceni: zadny zasadni propadak to urcite
letos neni.

rollfree