Par otazek k CNC?

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Září 12 11:43:26 CEST 2009

No to asi spis zalezi co od nej ocekavate. V tom odkazu jsou drivery co
umi jenom halfstep tem bych se urcite vyhnul obloukem (tam nekde niz
jsou ty cinske co prodava zde v CR cncshop - ty jsou pry OK) - rozhodne
nic co neumi alespon 1/4 - lepe 1/8 nebo 1/10. Vetsina lidi na mojich
driverech stejne pouziva jen 1/8 - je to kompromis mezi kvalitou otaceni
a narocnosti na frekvenci pulzu.

Co se tyka tech motoru a velikosti stroje. To je normalni fyzika - vite
jaky mate kroutak k dispozici (u motoru se udava v DS maximum tedy
pridrzny moment a jeste pro vybuzene obe faze sucasne), spocitate si co
to bude vozit a pres jake prevody a mate zhruba predstavu o tom jake
jsou realne rampy. Jen bych rad predeslal, ze pri obrabeni neni dulezita
maximalni rychlost posuvu co masina umi - sice kazdej jak trotl pise ze
mu to jezdi 8m/min, ale mnohem dulezitejsi jsou vlastnosti jako je
zrychleni v rampach. Protoze obrabeci pojezd je urceny materialem a
nastrojem s tim se neda hnout, ale nejvic zdrzuje prave rampovani -
zvlast u SW jako je treba TurboCNC, ktere neumi napojovat Gkody a kazdej
Gkod jede z nuly - to bylo pro mne v podstate to zasadni proc jsem ho
treba prestal pouzivat - je rozdil pokud mi obrabeni trva 2h nebo 8h.

RV