ParotazekkCNC?

Martin Locker locker@vosrk.cz
Sobota Září 12 09:08:21 CEST 2009

Zdravím,

> K textu dole by stalo za to poznamenat, ze zmena velikosti nastroje pomoci ridiciho systemu je dobra pouze pro nektere operace a male zmeny prumeru... pokud budu delat nejakou kapsu, tak nejen vzdalenost nastroje od okraje kapsy, ale take jeho draha je odvisla od prumeru - jvygenerovanim drah pro frezu 5 a pouzitim frezy 2 dostanu krasny hreben...
>
> to jen poznamka na okraj, aby nekoho nenapadnul takovy extrem...
>
> V,.

Samozrejme máte pravdu. Jde obvykle o změnu menší (například broušená fréza).
Pokud se jedná, ale např. o obrysy je možné měnit průměr frézy v širším rozsahu
(existuji samozřejmě omezení daná obráběným tvarem a "kvalitou" řidicího systému).
Váš příklad s kapsou je jasný, ale jak jsem podotkl, dnešní moderní systémy umí např.
automatické kapsování dle zadaného obrysu, a pak si samy rozpočítají boční krok
dle průměru frézy.
Jinak je rozdíl jak ten G-kód získám, zda "ručně" (můžu využít možnosti řídicího systému)
či pomocí CAM systému (ten obvykle používá jen linární, popř. kruhové pohyby).

To jen na doplněnou.

Martin L.