CNC - servo vs. krokovy motor

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Září 11 12:39:45 CEST 2009

Nektere elektroniky pro rizeni Brushless motoru umi ridit i Brush motory.
V principu je prece rozdil jen v poctu fazi ktere se zapoji.

V osazovacich masinach Siplace se pouziva vlastni oddelena servokarta (digi
cast) a servozesilovac, karta je pokazde stejna bez ohledu na pripojeny
motor (meni se firmware), servozesilovac je rozdilny jen podle vykonu, ne
podle typu motoru (karta ma vzdy tri faze).
Zajimave je ze digi cast posila do zesilovace jen 2 faze a "proud motorem"
treti faze se dopocitava analogove v zesilovaci.
Poradi prepinani fazi se karta nauci sama pomoci pokusneho pousteni napeti a
enkoderu pro odmerovani polohy. (vetsinou mame linearni motory, takze je to
krasne videt)

Kdyby nekdo chtel klid poslu schema (nejsou tam ale uplne schemata tech
karet)

Pavel

----- Original Message -----
From: "Lukas Burda" <burdal1@post.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, September 10, 2009 6:46 PM
Subject: Re: CNC - servo vs. krokovy motor

> este jedna vec ohladom serv... ako je to s riadenim brush a brushless
> motorov. Mozem pouzit krabicu ktora je vyrobena pre riadenie brush
> motora na brushless motory?

A jak by k tomu ten brushless prisel? To byste mu tam jeste nejaky ten
bush musel pridat. ;-) Odpoved je tedy: ne - na brushmotor staci ss
napeti, na bushless musite generovat 3faze a to jeste pokud mozno
jeste v zavislosti na skutecne poloze hridele - regulator ma vstup z
hallu nekde na motoru (kdyz to ma chodit spolehlive), nebo urcuje
polohu podle ind. napeti ve fazich do kterych se zrovna nic nepousti
(casto v modelarine).

L.