Re: OT: Účinnost spalovacího motoru - co počítám špatně ??

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Září 11 09:18:37 CEST 2009


To je výhoda stabilních motorů, mohou být vyladěné na určité otáčky.

Tomáš

PT> Zdravím,
PT>   tak to bude ono. Skutečně jsem to měl dělit tím poměrem a ne násobit.
PT> Moje úvaha byla, že když je kW méně než k (když má motor 34 k, má jen 25 kW),
PT> že tedy "logicky" bude i menší toto číslo. Jenže ono je to obráceně,
PT> protože když má stejný motor méně kW než k, znamená to, že kW je tedy
PT> "silnější" jednotka a proto samozřejmě bude i vyšší údaj té měrné spotřeby,
PT> takže je to třeba dělit. Díky, řekl bych, že ve zbytku už chyba není.
PT> A účinnost 36% je stejně pěkná :-).


>> Zdravím,
>> 
>> nezkoumal jsem váš postup detailně, ale hned první krok je podezřelý,
>> Pokud na výrobu 1 koňohodiny potřebuji 176g, tak na 1kWh budu potřebovat
>> určitě více (1k je cca 0,75 kWh, nebo dle vašich výzkumů 0,7457).
>> tzn. 176/0.7457 g/kWh.
>> 
>> S pozdravem
>> Martin L.
>> 
>> > Zdravím,
>> >   nu, že bych měl používat pro určení účinnosti spalneho tepla namísto
>> > výhřevnosti ? Asi ano. V takovém případě se dostávám k nižší hodnotě,
>> > "pouhých" 61%. I tak je to strašně moc :-).
>> > 
>> >   Asi to má ještě někde nějaký jiný háček a nebo hoši ve Slávii uměli už
>> > v polovině minulého století dělat takové motory, o kterých se dnešním
>> > automobilkám ani nesní :-).
>> > 
>> >   S pozdravem Pavel Troller
>> > 
>> > > Možná je problém s tou výhřevností nafty - viz.
>> > > http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDh%C5%99evnost 
>> > > 
>> > > Mrazík
>> > > 
>> > > Pavel Troller píše v Čt 10. 09. 2009 v 20:43 +0200:
>> > > > Zdravím,
>> > > >   z manuálu k naftovému motoru jsem vyčetl zvláštní hodnotu Gp, udávanou
>> > > > v jednotkách g/kh (tipuji to na gram/koňohodinu   ), že je pro určité
>> > > > otáčky rovna 176. Dle rozměru té jednotky soudím, že to je něco jako 
>> > > > energetická výtěžnost, kolik gramů paliva potřebuji na vykonání určité
>> > > > práce.
>> > > >   Domníval jsem se, že z tohoto údaje půjde určit účinnost motoru. Postupoval
>> > > > jsem takto:
>> > > >   1) Převedl jsem údaj na g/kWh znásobením konstantou 0.74570, opsanou kdesi
>> > > > z Internetu. Vyšlo tedy 131.24 g/kWh.
>> > > >   2) Spočetl jsem převrácenou hodnotu, tj. kolik kWh dostanu z jednoho kg 
>> > > > paliva. Vyšlo mi cca 7.62 kWh/kg.
>> > > >   3) Opět na internetu jsem vyhledal výhřevnost nafty. Byla uvedena jako 
>> > > > 41868 kJ/kg. Neklame-li mne moje paměť, Joule je rozměrově Watt*Sekunda,
>> > > > tj. vydělením 3600 dostáváme 11.63 kWh/kg.
>> > > >   4) Ta čísla jsem podělil, čímž jsem doufal, že se doberu účinnosti. Vyšlo
>> > > > však 65.52%, což je neskutečně mnoho.
>> > > >   Zřejmě jsem tedy někde udělal chybu. Poradíte, kde by mohla být ? Nebo že
>> > > > by ta hodnota Gp určovala něco úplně jiného, než si myslím, že určuje ? Je
>> > > > tam dokonce graf, pro nízké otáčky je vyšší, pak klesá a pro vysoké zase
>> > > > stoupá, domníval jsem se, že přesně takto by se mohla ta správná veličina
>> > > > v závislosti na otáčkách chovat... Nebo snad že by ten veliký stabilní
>> > > > motor (pět nás ho stěhovalo a měli jsme co dělat   ) skutečně byl schopen
>> > > > bez turba a jiných moderních vychytávek dosahnout takové účinnosti ?
>> > > > 
>> > > >   Zdraví Pavel Troller






Další informace o konferenci Hw-list