Zalohovani RTC/FRAM od Ramtronu

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Září 10 09:56:54 CEST 2009

Dik, ze jste vytahl tohle vlakno - nejak jsem si nemohl udelat cas to
doplnit jak to dopadlo.

Ten kond jsem vyletoval a nabil na napeti 5V a meril merakem. Napeti
padalo neskutecne rychle - to rozhodne nebylo dobre. Pak jsem se jeste
hrabal v DS a vsude uvadeli parametry po cca 20 minutach pri nabiti na
jmenovite napeti.

Tak jsem ho nechal pripojeny cca 3h na napeti 5V. Pak jsem ho zmeril a
drzel prakticky beze ztrat dva dni. Pak jsem se na to vyprdnul, vybil ho
na 3.6V a pod napetim zaletoval do zarizeni. Od te doby je to v pohode a
nevim o nem - za 3 dni se vybije na tom RTCcku z 3.75V na 3.69V. A
dobije se to behem cca pul hodinky.

Zrejme v pocatku neni ten elektrolyt nejak polarizovany/zformovany a ma
vysoke ztraty - tim padem se ten pidinabijeci proud ztraci a napeti
neleze jak by melo.

Jeste doplnim ten problem se zastavenim oscilatoru pri odpojeni
napajeni. Je to haklive na nejake zakmity - delo se to totiz jen v
okamziku, kdyz jsem v zarizeni nemel osazeny zdroj a napajel je rovnou z
lab. zdroje. Kdyz jsem pripojoval/odpojoval svorky tak to zrejme
vyrabelo nejake nedefinovane nabehy napeti. A vzdy se vypnul bit, ktery
povoluje beh oscilatoru RTC. Po osazeni zdroje je to v poradku.

Radek Vicek