'dobovy' ziarovkovy displej

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Září 10 00:48:20 CEST 2009

No, tie elektromechanicke pocitadla co som spominal napr. http://www.ipdb.org/showpic.pl?id=2814&picno=2693, to iste zozadu http://www.ipdb.org/showpic.pl?id=2814&picno=12092 na tej stranke sa da najst obrazkov hafo. Toto by sa malo dat aj kupit, napr. som vyguglil http://www.pinballmedic.net/parts_score_reels.html , ale da sa to aj zbastlit podla chuti, ide len o krokovaci rohatkovy mechanizmus ovladany solenoidom (ten kablovy zvazok co tam obvykle vedie je spatna vazba do elektromechanickej riadiacej jedotky).

Je to pochopitelne vhodne len na pocitanie prip. zobrazenie nejakej nie prilis casto sa meniacej hodnoty. Riadne to rachoti. Ten mechanizmus sa da pouzit aj pre nejaky projekcny system s tym, ze sa strci zdroj svetla do stredu toho valca.

Tie vlnovodoidne zboku osvetlene som nakoniec nasiel presne na tej istej stranke na ktoru si daval odkaz hned na zaciatku, http://www.electricstuff.co.uk/count.html uplne na spodku, je tam pekne vidiet, ako je to poskladane - ver mi, toto nemas ziadnu sancu zbastlit. Tak som si aj ja pamatal z tych co som videl (bohuzial som nenasiel presne taky obrazok s tymi symbolmi pouzivanymi v automatoch), a aj na tej stranke to tak pisu, ze tie platky su skutocne sklo, a nie plexi. Este tam ma obrazky http://www.electricstuff.co.uk/auctions.html a http://www.electricstuff.co.uk/nixclock.html#filclk.

Dobovy je aj maticovy ziarovkovy, ale k tomu patri aj dobova flakatost z vypalenych ziaroviek (mimoriadne hnusne), aj ked museli byt velmi drahe co sa tyka nadobudacej ceny, prevadzky (spotreba elektriny) aj udrzby. Koncom osemdesiatych rokov visel jeden riadkovy na dnesnom Kamennom namesti v BA medzi Tetou a Sporitelnou (a aj ten bol mimoriadne hnusny). Videl som jedny z poslednych vo Vegas, to uz bolo v tomto tisicroci a v ere LEDkovych giganto-televizorov, a aj tam tie vypaleniny boli mimoriadne hnusne :-)

wek