[OT] Jaky HD satelit?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Září 6 11:41:27 CEST 2009

popravde mne teraz obidva systemy pripadaju ako uplne rovnake. Mam teraz
obidve krabice DB7020 aj IPbox9000hd tak mozem dat sumar svojich dojmov
1) co sa tyka hardware obidva boxy sa znacne ohrievaju aj ked nebezi
disk. IPbox je strasne horuci aj v standby, bere okolo 30W. Ak ho vypnem
uplne tak pri zapnuti bootuje strasne dlho az ma prejde chut pozerat
televizor. Dream sa v standby ohrieva len malo, hlavne v oblasti tunera
2) software je pre obidve krabice nedorobeny. Vo verzii v akej dojde z
fabriky je viacmenej nepouzitelny, kazdy tam musi instalovat
alternativny software aby mohol pozerat aj ine ako volne programy (co je
imho 99% uzivatelov)
3) instalacia alternativneho firmware sa nezaobide bez velmi zdlhaveho
vyhladavania informacii na internete alebo bez vydatnej pomoci niekoho
znaleho. Toto plati rovnako pre obidve krabice. To malo dokumentacie co
je k dispozicii na niekolkych satelitnych forach nie je dostatocne k
tomu aby to clovek jednoduchym sposobom nainstaloval. Ani zistit co
vlastne treba nainstalovat sa z toho poriadne neda
4) software robil zjavne programator a nie uzivatel boxu. U ipboxu je
ovladanie je extremne komplikovane a nelogicke. Ak chce clovek napriklad
zoradit programy potrebuje k tomu externu aplikaciu na PC, na boxe je to
tak komplikovane ze to sice teoreticky ide, ale realne je to
nepouzitelne. U dreamboxu s Enigmou bolo ovladanie priamo na boxe ovela
uzivatelsky privetivejsie.
5) na ipboxe je uzasny obrovsky modry displej. pocas prevadzky zobrazuje
len nazov programu ktory vidim aj tak na televizore. Kolko je ale hodin
na ipboxe len tak lahko nezistite. Dream zobrazuje aj cas, hlasitost a
priebeh programu
6) enigma u dreamu mi vseobecne pride pouzitelnejsia co sa tyka uzivatela
7) satelitny prijimac je bezny spotrebny material, ziaden veteran o
ktory sa treba (a chce) starat. Osobne - zaplatit 1k eur za kus
nefunkcneho zeleza a naivne cakat ze k nemu bude o par mesiacov nejaky
funkcny software je pre mna neakceptovatelne. Dal som tomu este jednu
sancu ze po dreamboxe ktory mam uz vela rokov som si kupil 'novu
generaciu' ale nic sa tam nezmenilo, takze uz takuto chybu viac neurobim

su to len osobne postrehy uzivatela, prosim negeneralizovat :-)
b.