Slyseni, (bylo Re: Jeste jednou sluchatka)

Dawid Ferenczy ferenczy@volny.cz
Čtvrtek Září 3 17:21:08 CEST 2009

Puvodni  zprava  "Re:  Slyseni,  (bylo Re: Jeste jednou sluchatka)" od
"Saša Svobodová (hw-list@list.hw.cz)" z 3. září 2009, 15:08:08,
msgid:4A9FBFB8.3090804@zirafoviny.cz (378 bajtu):

SS> Hezke odpoledne,

SS> tak  to  ale neni sluchovy vjem. A nervy nereaguji na pnuti. Nervy
SS> jsou vodice. Asi mi neni dano to pochopit.

Sedela  jsi  nekdy  na zapnute Tatramatce? Urcite mi das za pravdu, ze
vibrace  citis  celym  telem,  ikdyz nervy na pnuti nereguji. A ted si
predstav,  ze  podobny ucinek na telo muze mit i akusticky tlak. To uz
ale  samozrejme  chce i aparatutu, co je schopna takovy akusticky tlak
vyrobit  (prikon  v  radu  kW). Hlasitost hudby je IMHO prave z tohoto
duvodu  take  dulezitym  parametrem  poslechu. Ne nahodou mam tendenci
podvedome  davat  nahlas oblibene pisnicky a opacne neoblibene ztisit.
Proto byvaji hudebni produkce a koncerty tak nahlas (pokud to dovoluje
technika  a  okoli  :) - hudbe to prida dalsi rozmer, ktery si malokdo
muze  doprat  doma  sam.  Je  zajimavy  pocit,  nemoci se pri poslechu
oblibene  hudby pridusen akustickym tlakem ani poradne nadechnout a co
teprve to simrani na pozadi! ;)

--
 Dawid Ferenczy
 http://www.ferenczy.cz