Re: pruzne kontakty pro prenos proudu mezi DPS a otocnou casti

V P vvitty01@seznam.cz
Čtvrtek Září 3 11:20:17 CEST 2009

Doplnuji podstatne informace, ktere jsem opomenul v uvodnim dotazu:

- jedna se o kusovou vyrobu, presneji 5 - 10 ks rocne. Presto by to melo byt zalozene na rozumne dostupnych soucastkach a komponentech, ne zrovna samo-domo.

- rychlost otaceni minimalni, presneji  0.5 - 1 ot / min

- cetnost otaceni v radu < 1k / rok. To je spise pesimisticky odhad... Predpokladal jsem na strane pevneho DPS 35um Cu + galv. zlato.

Nejedna se o prumyslovou aplikaci, pokud bude zivotnost reseni par let, uplne to postaci - da se to resit pripadne tak, ze toto mezikruzi bude vymenitelne za jine.

S tim se poji i moznost snimani pomoci lozisek - verze s vnejsim prumerem 5mm se koupit da kolem 30.-, jenze krat 6 uz je 180.- + nejake osicky atd, izolovane ulozeni... preferoval bych jednodussi verzi s kousky plechovych kontaktu, napr. napevno pripajenych / nytovanych apod.

Proti prachu to stejne musi byt zakryte vzhledem k optickemu snimani polohy otocne casti pres inkrementalni cidlo.

"Silovych" 12V bohuzel pro generovani GND a VCC pouzit nelze, protoze nemusi byt pritomne trvale.

Nicmene po uvaze lze pocet signalu snizit o dva - jeden lze prenaset po kovove ose, po ktere se to cele otaci, a druhy po vnejsim ulozeni (je tam lozisko, ktere se odvaluje po kovove plose).

Takze se jedna celkem o 4 signaly. Teoreticky by se i komunikace dala udelat pouze po jednom signalu, obousmerna, bude tam jeden master na hlavni desce a jeden slave s potvrzovanim prijmu v otocne casti. Ale porad zustavaji ty tri signaly...

Videl jsem takovehle kontakty mimo jine na volicich programu u pracek a mycek, takze vyrabet se to urcite musi. Spis jde o to, jestli je to nekde dostupne v malych mnozstvich, kamion nepotrebuji :-)

Pokud se nezadari, zrejme skonci u principu kartacu jako byly na te autodraze...

Diky vsem!

V.