akumulátor pro HP NX7010

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Čtvrtek Září 3 10:03:22 CEST 2009

Získal jsem akumulátor k notebooku, který prý nebyl použitý. Protože jsem měl ke svému NX7010 starý akumulátor s malou výdrží,
zkusil jsem vyměnit články. Bohužel neúspěšně. Vím, že elektronika akumulátoru si pamatuje vlastnosti a je nutné ji nějak vyresetovat.
Doufal jsem, že to vyřeší kalibrace akumulátoru, která je v biosu. Notebook se ale pouze snažil chvíli nabíjet a potom přestal. V biosu
je stále nabíjení 0%. Články jsem opět vyndal a nabil pomocí laboratorního zdroje. Notebook přesto na tento akumulátor nejde.
Porovnáním napětí na konektoru funkčního a nefunkčního akumulátoru jsem zjistil, že na tom nefunkčním není + vývod baterie.
Bohužel na desce elektroniky je tak kvalitní maska, že nejde vysledovat zapojení. Já jsem si myslel, že vývody baterie jsou na konektor
 připojeny maximálně přes nějaký odpor pro snímání proudu. Akumulátor sice nutně nepotřebuji, ale je mně ho líto vyhodit.
Nemáte někdo zkušwnosti s tímto akumulátorem?