Re: Rozpoznání externího USB disku notebookem

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Středa Září 2 11:08:41 CEST 2009

2009/9/2 Miroslav Kalina <miroslav.kalina@styrax.cz>:
> Kabel mám originál od výrobce disku: HI-SPEED USB revision 2.0  SHIELDED
> 28AWG/1PR+26AVG/2C (tohle je na něm napsaný, takže jestli není z Číny...),
> délka cca 45cm.
> O tom kabelu do dvou USB konektorů jsem taky slyšel, ale nezkoušel (dá se to
> běžně koupit ?), divný je, že při bootu NB s připojeným diskem mu to
> nevadí....

Koupit se dá, hledejte "Y USB kabel":

https://www.pcplus.cz/Default.asp?cls=stoitem&stiid=3420
http://internetovy-obchod.msbox.cz/mini-usb-y-kabel-hama/f-1-s-50-dp-106636/
http://www.nc.cz/usb-2-0-napajeci-prodluzovaci-y-kabel-a-m-a-m-a-f-0-5m-0-3m_d16122.html

Záleží ale na tom, co máte za konektor k tomu disku, USB-A nebo mini
USB nebo jiný.

> Myslíte, že by pomohl aktivní (s vlastním napájením) USB HUB ?

No pokud je to opravdu napájením, tak by pomoct mohl, ale může mít
stejné omezení proudu jako základní deska a budete tam, kde jste teď.

Zkuste to LiveCD linuxu, jestli se to chová stejně.

P.K.