[OT] Problém s telefonním vedením

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Září 1 21:33:46 CEST 2009

Jo, to ochranné pásmo je i proto, aby pak nemuseli platit nějaké
požkození stromků, staveb při případné opravě, ježdění a kopání v místě
kabelu.

Ideální by bylo v celé délce kabel navléct do chráničky ( třeba podélně
rozříznuté plastové odpadní roury a po navlečení zalepit řez ) aby se na
Vašem pozemku při jakékoliv závadě ( třeba od blesku ) nemuselo kopat -
ukončení chrániček by bylo mimo váš pozemek. Vše mít zdokumentováno a
nafoceno.

No a v případě problému na kabelu poukázat na konce chrániček - s tím,
že na Váš pozemek nemusí bagr ani jediný človíček. Stejně by Vás někdo
kontaktoval, kdyby na pozemek chtěli a zaměřili poruchu do místa na pozemku.
Oficielně tento stav dosáhnout by asi také šlo - jenomže by to byl těžký
boj  s nutností provedení od firmy, která by určitě kabel znovupoložila
do chrániček a spojkovala= cena.
Takže pokud by jste si to udělal sám tak jak jsem popsal, máte vyhráno,
navíc stejně nikdo neví, jak to tam kdysi kdo udělal.
Má to i tu další výhodu v případě přípolože kabelu - rozšiřování sítě. (
lze provést jako výměnu stávajícího kabelu jako nevyhovující, takže tomu
asi nemůžete zabránit)
Stačí protáhnout  a je hotovo.....