Jeste problem s oscilatorem Re: Zalohovani RTC/FRAM od Ramtronu

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Úterý Září 1 20:32:29 CEST 2009

Uz druhy den brejlim do DS k FM3116 a nemuzu se dobrat duvodu proc se mi
vypina oscilator pri vypnuti napajeni.

Mam na displeji vypis datumu a casu a jeste si vypisuji pro jistotu na
displej vsechny registry z RTC.

Na jednom tlacitku mam ted nadefinovano nastaveni /OSCEN na log.0 v
registru 01h (Cal/Control) a prednastaveni datumu a casu. Po stisknuti
se mi RTC naplni, /OSCEN vynuluje a hodiny jedou. Po vypnuti a
znovuzapnuti vidim ze hodiny jsou na stavu kdy jsem to vypnul a navic
stoji /OSCEN je na log.1. Kdyz to druhym tlacitkem prehodim na 0 tak se
hodiny rozjedou.

Zaloha RTC je ted udelana lion baterkou, kterou asi jen tak neco neprepere.

Navic je to takova zajimava vec, ze kdyz to napajim z programatoru tak
to takto blbne, stejne tak kdyz to napajim ze zdroje a odpojim
krokosvorky ze zarizeni, ale kdyz ten zdroj odpojim pres odpojovac
tlacitkem tak ty hodiny bezi dal.

Hledal jsem nekde v DS neco co by melo vliv treba pri poklesu napeti
nebo necem podobnem a vyresetovalo nejake registry, ale nic takoveho
jsem nenasel. Pise se jen o tom ze se /OSCEN prepne na log.1 kdyz se
zapne napajeni RTC bez napeti na zalohovacim pinu. Jenze tam napeti je a
navic se to prepina pri vypnuti podle casu v RTC.

Nejhorsi je ze jsem dvakrat uz predtim pouzil FM31256 (v jinem projektu)
a tam neco takoveho vubec nenastavalo a komunikaci s MCU mam stejnou -
stejna unita co jsem si psal uz driv.

RV