RE: Re: Galvanické oddělení satelitu

Caloud Zdenek zdenek@comap.cz
Úterý Září 1 13:49:19 CEST 2009

Je to hlinikova trubka, ktera je spojena na stineni koaxialu. Uvnitr je DPS s prerusenim koaxu pomoci vyvodovych keramickych kondiku. Zivy ma jeden kondik, stineni ma 2 kondiky, všechny jsou stejne kapacity, ted nevim kolik. A navic je tam jeste kondik mezi zivym a stinenim ve smeru jakoby od zarizeni k antene (tedy jako na vystupu tohoto bazmeku). Ten ma plnit funkci surge protector.
Cela finta je v potrebe prerusit 50Hz. U me v panelaku, kde je UPS, to bylo nezbytne. Protoze ubytek na nulaku mezi krabici UPS nekde ve sklepe a nasim 8. patrem zpusoboval pekne bruceni ve vezi.
Zadna vyssi finta v tom není...

Zdenek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Vojtěch Bubník
Sent: Tuesday, September 01, 2009 1:34 PM
To: HW-news
Subject: Re: Re: Galvanické oddělení satelitu

> Já mám doma kvůli zemním smyčkám na kabelovce toto:
> http://shop.olmi.cz/zbozi/730-galvanicky-oddelovac-ground-breaker-5-10
> 00mhz
>
> Nerozdělával jsem to, ale je oddělený jak vnitřní drát, tak i stínění.

Podle fotografie to vypadá na kus koaxiálu s navlečenýma feritovýma kroužkama, opatřené konektory a zalité v plastu. Kabel je nepřerušený, galvanicky jsou jak stínění tak drát uprostřed propojené. Ten ferit bude podobný jaký můžete uzurpovat ze starých kabelů k počítačovým monitorům. Samozřejmě to budete muset vydolovat z toho plastu, ve kterém je to zalité.

Celé zařízení se jmenuje balun a zabraňuje to plášťovým proudům. Indukčnost pláště procházejícího skrz tu řadu feritových korálků by měla být řádově vyšší než 50 Ohm na nejnižším kmitočtu, na kterém koax provozujete.

Vojta Bubník