OT: Patek - Bakalarka nikoliv z Plzne ;-)

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Čtvrtek Říjen 29 20:04:16 CET 2009

V mem oboru a to je biochemie - neni problem na diplomce promerit i nekolik
desitek tisic v reagenciich a tyto prachy uplne meni situaci - nez se
kandidat pusti do laborky musi sve veci detailne rozumet takze casto je
nejprve mnoho kol rozhovoru typu - "pozitri prijdete a vysvetlite mi proc
vami zvoleny postup je naprosta blbost... ". Takze pak jsem u par diplomek
co jsem vedl nemusel kontrolovat kazdou tecku a vetsina diplomantu pronikla
s diplomkou i do CZ casopisu.....

Ani tak si nedovedu predstavit, ze pred komisi lezi bakalarska prace, ve
ktere je pisemny dukaz, ze kandidat  "of electrical engeneering" ma v
"electrical engeneering" zakladni mezery a projde - nevznikaji takhle ti
povestni "Zmrdi"  (http://www.dfens-cz.com/) ???

Zdravi Petr Kubac

----- Original Message -----
From: "Novotny Pavel" <novotny.pp@atlas.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 29, 2009 7:02 PM
Subject: RE: Re: OT: Patek - Bakalarka nikoliv z Plzne ;-)

Praci jsem prolistoval a troufnu si tvrdit, ze by mu to i v CR proslo. Delal
jsem letos shodou okolnosti vedouciho jedne takove prace a vypada to asi
takto

- dostanete prvni verzi prace, zjistite, ze autor vubec nevi o cem pise,
uroven vyjadrovaji je naprosto silena a o nejake graficke ci typograficke
uprave se neda hovorit (grafy, obrazky chybi, vzorce jsou psany v ASCI a to
i pomerne slozite), praci vratite k prepracovani a snazite se s autorem
dohodnout na nejake koncepci
- pokud mate stesti tak je autor alespon castecne inteligentni a svitne mu,
ze to zas az takovy salm nebude a torchu se praci zacne venovat
- v dalsi vezi jsou nesmele maluvky, vzorecky prepsany do vzzorcu z wordu,
ale autor si porad plete pojmy a dojmy, v teto fazi uz praci ctete po druhe
a opet ji celou pocmarate korekturnimi poznamkami
- teprve treti verze dosahuje podoby nejake prace ale stale v ni jsou
fakticke chyby
- v dalsi verzi pilujete vyjadrovni a snazite se pusobit dojmem, ze jde o
praci akademickou
- garantuji vam, ze v zaveru praci uz jen tak proletnete a nejaka hodnota C
ve schematu na predposlednis trane vam je zcela uradena a s prominutim je i
docela nepodstatna ucelem prace je ocividne schromazdit informace a naucit
se s nimi pracovat nikoliv postavit funkcni cokoliv.

Nasledne dostanete ze skoly nejakou tu excel tabulku v ktere praci
ohodnotite a  jste rad ze to jako vedouci mate za sebou, v horsim pripade
nebo pokud autor pise o necem exotictejsim tak jeste musite poradit
oponentovi jake ma polozit otazky.

To cele delate z cisteho entusiasmu.

Druhou moznosti je ze v prvni verzi dostanete dokonale dilo a pak jak vul
hledate kde to dotycny obslehl a  pokud dotycky opisuje treba z spanelstiny
tak jste nahrany a prdlajs zjistite. :-)

PN