Zvukové ovl. (Bylo:mini antena pro 433 MHz)

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Říjen 26 18:18:23 CET 2009

Jeden můj kolega radioamatér vyvíjel radiostanice ( vlastně audiostanice
)  na podobném principu.  Jako přenosové médium sloužil ultrazvukový
signál na 25 kHz amplitudově modulovaný. Tak divně to syčelo z pieza (
kterým to vysílalo)  Chodilo to tak 300 metrů a dodnes si vzpomínám, jak
to předělával na FM a bylo po dosahu. Trávil nad tím večery a tvrdil mi,
že s 50W nf ( nebo už vf? - no prostě zvukového výkonu)  to bude mít
dosak přes 1 km.. Tvrdil, že když slyší sirénu policie na 1km, tak tohle
také musí fungovat. Pak se na to vybodnul... škoda. Byl to zajímavý
výtvor. Možná s kvalitními mikrofony a výškovými repráčky dnešní doby by
to makalo....
JaKub