OT: Paragliding BYLO: Casopis Robot Revue

Serych Jakub Serych@panska.cz
Pondělí Říjen 19 11:54:19 CEST 2009

> Nevim kdo to tu psal, ze rogalo je to same co padak (ze hrozi ty same
> moznosti) - zatim nevim o tom, ze by nekomu zmizelo na rogalu
> kus nosne plochy. Na padaku se to stalo uz x lidem v mem
> okoli a nejake nadseni nepanovalo.

Zaklopeni pulek nabezky (tzv. pulklap) a cele nabezky (tzv. Frontstahl) jsou jedny z manevru, ktery se cvici v zakladnim kurzu :-) Pokud se Vam to nestane zrovna 20m nad terenem tak je to docela legrace. Vetsi hruzu z toho maji ti na zemi nez vy v sedacce.

Jo jo, jak zacne SkyTex (latka ze ktere se siji padaky) sustit, byva legrace. :-))) Samozrejme se to stat muze, ale jednak se tomu da velmi ucinne predchazet a jednak Vas ve skole nauci co s tim, kdyz uz se to stane.

Rogalistum sice nesusti potahy, ale zase jim muzou prasknout ruzna lanka, muzou si kridlo nejak blbe natrimovat, muzou .... co ja vim, kolik je jeste moznosti neco po... A navic, kdyz je pozoruju v jake rychlosti obvykle pristavaji, tak se divim, ze nemaji vsechny nohy uz davno zprerazene. (Na padacku obvykle pristanete v nulove rychlosti nebo v rychlosti rychlejsi chuze, na rogalu ve vetsine pripadu rychlosti rychleho behu, a to pristavate vpodstate "na bricho").

Zkratka verte tomu, ze oba sporty jsou zcela srovnatelne bezpecne, jde jen o to ke kteremu Vas to vic tahne a ktery muzete snadneji realizovat (napriklad zkuste skladovat rogalo v panelakovem byte - ja tam padak mam uplne v pohode).

> Nebudu to nikomu rozmlouvat a ani nikoho presvedcovat co je a
> neni lepsi. Letani se mi libi, jsem modelar, ale po tom co se
> posledni dobou deje, vcetne uhoreleho znameho (zena a dve
> male deti), jsem zrusil i objednane vyhlidkove lety pro meho
> syna. Nejsem prehnane opatrny, ale vsechno ma sve hranice.

Samozrejme stat se muze cokoliv, ale taky Vas muze na prechodu prejet auto driv nez se na ten kopec vubec dostanete...

U letani je to zejmena o pokore, kazni a zodpovednosti. Kdyz tyto vlastnosti mate, je to krasny sport at letate na jakemkoliv typu stroje.

Jakub Serych