[OT] Jak primo na tiskarnu pres USB + carove kody?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Sobota Říjen 17 21:41:35 CEST 2009

Tak pres GDI ve windows se to snad tiskene pixel to pixel, tak bych tady
nepredpokladal problem. A hlavne, aplikaci delam pro danou tiskarnu, takze
nejakou prenositelnost nemusim moc resit. Proste Zebra, 300DPI a pokud to
budou chtit vymenit, za neco jineho, zaplati servis.
A vubec nejvic nejlepsi je, ze se to da testovat bez Zebry I na virtualni
tiskarne. Blbe je, ze pokud bude potreba tisknout nejake 2D kody, tak to uz
je asi lepsi se spolehnout na tiskarnu, ale zatim me to nepotkalo.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Radek Benedikt
Sent: Saturday, October 17, 2009 12:20 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Jak primo na tiskarnu pres USB + carove kody?

Dne pátek 16 říjen 2009 08:04 Marek Sembol napsal(a):

> Ja to resim tak, ze (carove kody) kreslim prave pomoci LineTo. Na

> ze:) nastavil sirku cary (v mm). Zejmena u tiskaren carovych kodu je
> treba dat pozor na to, aby byla sirka cary nasobkem sirky pixelu
> (proste to prepocitat z DPI). U laseru/inkoustu to neni problem (DPI

Kdysi jsem trochu v tech tiskarnach "hrabal".
Tisknout na nich pomoci subsystemu Windows, resp. graficky, dost casto
vypada
jako tisk pres Windows na jehlickove tiskarne. Je to proste zalostne. To co
ale umi velmi dobre, je tisk pomoci svych vlastnich fontu a funkci.
Vetsina tech funkci ale je dost nativnich a nemaji na rozdil od grafickych
karet, kde se vyrobci podridili funkcim DirectX primou navaznost na graficky

subsystem Woken. Pokud nejde o narocne supergraficke navrhy, neni to celkem
problem spatlat primo v tom jejich ridicim jazyku. Navic je ten jazyk
prispusoben prave tisku stitku a tak neni problem vytisknout napr. stovku
stitku s vyrobnim cislem s autoinkrementem jedinym "vystrelem". Na
narocnejsi
praci jsou pak k dispozici primo specializovane navrhove SW na stitky. A
pokud se tiskne na nejake rozmerove "divocejsi" etikety, je obcas zajimave
sledovat, jak se Wokna se svymi ovladaci trefi.
Nicmene tisknout na vetsine beznych BarCode tiskarnach v jejich ridicim
jazyce
neni zas tak velky problem, ten jazyk je celkem popisny a neni zas tak
nepruhledny. Epsonsky ESC-P je trosku lepsi horor.
Woknum bych se proste radeji vyhnul, k problemum staci mit trochu jinou
termohlavu v tiskarne, nez na kterou se to ve Woknech naprogramovalo a z
carkovych kodu je spatne citelna patlanice.
Druhou, neznamou je take to, co to udela kdyz ta masina bude neco
letitejsiho
s malo pameti. Ty tiskarny maji rozhodne bliz k jehlickovym tiskarnam nez k
laserovkam. Alespon filozofii jejich firmware a hardware. Pochybuji, ze se
za
tech par let, kdy se ty stroje daji koupit uz od vyrobce s cestinou a neni
potreba je upravovat, moc zmenilo.

Radek