RE: [OT] Pole v programu mathematica?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pondělí Říjen 12 22:44:46 CEST 2009

Mam verzi 7.0.1, malo pred nejakym software smekam, ale Mathematika me
udivuje, vazne genialni program.
Napoveda celkem dobra, ale kdyz clovek hleda zaklady tak i tak tape.
viz nas priklad, Total vrati 21Pi a ja ted tapam jak donutit mathematiku
vratit pouze cislo 65,9715... V helpu zkousim OutputFormat,Fromat, ale

WS

>Sum je programatorsky zapis "matematicke sumy", musite v ni tedy zadat
>odkud kam a s jakym krokem se ma rada scitat. Vlastne se to chova temer
>totozne jako Table, akorat to nakonec tu tabulku secte. Takze jedno
>reseni je udelat si ten soucet primo a ne uz z hotove tabulky v promenne
>data.

Tedy:
Sum[n, {n, 0, 2 Pi, Pi/10}]

Pokud chcete udelat soucet z hotovych dat v tabulce, muzete pouzit napriklad
Total. V nasem pripade chceme z usporadanych dvojic scitat vzdy jen
prvni clen (tedy jestli jsem zadani dobre pochopil), takze nejak takhle:
data=Table[{n, Sin[n]}, {n, 0, 2 Pi, Pi/10}]
Total[data[[All, 1]]]

(dvojite zavorky[[ ]] znamenaji index do tabulky data)

Mejte se pekne

Jakub Serych

P.S. Mathematica ma uzasne udelanou napovedu (na cemkoliv stisknete F1)
a pokud mate verzi 7.0 a vyssi, funguje take Ctrl-K u rozepsaneho nazvu
funkce (napr napiste Tot a Ctrl-K), pokud si nejste jisty vlastnim nazvem
a take Ctrl-Shift-K u dopsaneho nazvu (napr Sum Ctrl-Shift-K) Vam prida
zavorky se vsemi potrebnymi parametry. Zejmena zacatecnikovi to velmi
pomaha.