vysilaci vykon modelarske radiostanice v pasmu 2,4Ghz

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Neděle Říjen 11 12:47:24 CEST 2009

> Pres to vsechno  si myslim, ze bych dokazal  soupravu zarusit tak, ze se
> spojeni rozpadne. Stacil by tak 10W PA na 2,4GHz ( dnes zadny problem
> 100W ) a rozmitany generator. V kazdem pripade takove umyslne zaruseni
> bude mnooohem slozitejsi, nez na pasmu 27, 35 nebo 40MHz.

Myslim, ze velkou vyhodou kombidnace Spread Spectrum + FEC (Forward Error
correction)  100% imunita proti tomu aby se poskozena data "dostala az na
paku serva". Takze pokud byste se o tuhle silenost pokousel tak by pritomni
modelari bud vubec neodstartovali (zcela zahlcene prijimace), nebo by o vas
vubec nevedeli ( FHSS+FEC zvlada situaci).

Pokud si pamatuju tak inteligentni prijimace mely zabezpeceni, ze pokud byly
bez signalu tak
1. Nejprve letely podle poslednich nastavenych poloh kormidel
2. Pak srovnaly kormidla do strednich poloh a snazily se letet rovne (v
mirnem oblouku)
3. kdyz data nedosla mnoho sekund daly vyskovku dolu a bacily erem o zem
(lepsi nez odletet za obzor)

To ze prijimace pro 2.4 GHZ nutne musi obsahovat mikrokontroler podle mne
znamena, ze tuhle automatiku maji taky - coz prispiva k dalsi bezpecnosti.

Zdravi Petr Kubac