RE: Re: Detekce hluku/vibrací soustrojí [Was: Re: MMA7660FC jako vibracni senzor?]

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Říjen 9 16:38:40 CEST 2009

Akcelerometricke snimace se k detekci vibraci bezne pouzivaji.
Vrcholem je asi x,y,z titanove cidlo od Omegy ACC301, to meri od +-500g, frekvencne 3Hz az 10kHz, 100Hz/osa zkratka pohadka, ktera konci u ceny 43000Kc.
Bezna prumyslova cidla se pohybuji +-80g respektive +-20g frekvencne Hz az 5 respektive 3 kHz cenovem u Omegy 7k ostatnih cca 4k Kc.

MMA7455L je 3 osy akcelerometr +-8g s rozlisenim 10bit tj. 64LSB/g s SPI , tusim to ma i INT vystup, ktery lze naprogramovat na prekroceni nastavene g, data lze cist az 250Hz, rezonancni frekvence je 6 respektive 3kHz  (pro osu Z).
Suma sumarum, pokud se IC zaleje do N konektoru mame triosy detektor vibraci +- 8g za par supu, pro ucely detekce uderu myslim dostatecne. Pro urceni optimalniho chodu motoru asi nepouztelne, pro maly rozsah.
Freesale dela i +- 20 a +-50g cidla, bohuzel jiz ne 3 osa,ale +-20g lze najit x,y.

PN