programovanie AT89C51RE2

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Říjen 7 11:41:09 CEST 2009

Co sa tyka tych solidnych napajacich zdrojov - aj ked som mladsi
rocnik a nezazil som, ako sa to robilo za mladsich cias tych, ktori
maju bohatsie skusenosti ako ja, spinane zdroje do mojho "bastlkutika"
mozu len vtedy, ak idu na opravu. Pouzivam vyhradne linearne zdroje,
tento predmetny je dokonca klasicka 7805 s 10uF + 100nF kondikmi na
oboch stranach, na vystupe je este jedna LEDka ako predzataz. Spinam
to na strane vstupu 7805 velkym 6-amperovym spinacom (pred nim je
trafo+mostik+velky kondik zdroj co dava asi 9-10V), takze nabeh je
obmezeny na nabitie dvoch 10uF kondikov, co snad nemoze byt az tak
katastrofalne. Tento primitivny zdroj som si urobil presne pre potreby
testovania vselicoho mozneho, kde treba, aby zdroj nabiehal "normalne"
a rychlo. Overene osciloskopom a rokmi pouzivania, okrem ineho.

Co sa tyka tych ostatnych alternativ - no neviem. Moja idea bola vziat
aplikaciu (konkretne BASIC-52 vo Vasej verzii), strcit do nej MCU s
vacsou pamatou a fungovat s touto pamatou. Na akekolvek ine hranie
akosi nemam chut, pretoze som predpokladal, ze to programovanie mi
nezaberie viac ako 10 minut (tak to malo byt, s predpripravenym HW) a
ostatny cas stravim uzitocnymi vecami. Teraz uz treti den tapam, co je
zle a musim uznat, ze toto je MCU, ktory mojim snaham o priatelsku
komunikaciu vzdoruje najdlhsie.
Ak by som chcel len velku RAM na 51-tke, tak by som zobral HC573 a
nejaku staticku RAM a proste by som to nadrotoval v existujucej ED2.
Nepochybne by mi to trvalo kratsie ako cele toto hranie s RE2, ale
moja idea bola taka, ako som ju napisal vyssie. Skoda ze to nevyslo.
RE2 sa presuva do suflika kym si nezozeniem nejake normalne
programovadlo, lebo takyto bootloader je certovsky daleko od toho, co
povazujem za zvladnutie ISP u MCU za 13EUR.

J.S.