Mereni vektoru napeti pomoci DSP?

Dolnsky Pavel p.dolnsky@atlas.cz
Středa Říjen 7 09:59:36 CEST 2009

HTML příloha byla odstraněna...
Ne vsechno je na internetu, zdroj je v tistene forme. Jedine co jsem snad zatajil je, ze u mereneho signalu je znama frekvence.
Pokud mam vse popsat presneji tak v kapitole mereni je nejprve popsan stary zpusob mereni , ktery blokove vytada takto ,
->neznamy sinusovy signal -> buffer, fazovy detektor rizeny 0 a 90 -> ADC -> realna a imaginarni cast napeti. Toto celkem chapu sice mi neni technicky uplne jasne jak se ziska ridici informace pro rizeni fazoveho dfetektoru, ale to ted nechme stranou.
Nasleduje info, ze modernejsi pristroje pouzivaji DSP, mereni casu a matematiku, vse doplneno obrazkem, blokove.
-> nezmamy sinusovy signal -> rychly ADC-> digitalni data -> DSP s poznamkou vector component extraction and calculation -> realna a imaginarni cast napeti a zpracovani v CPU. Z textu by snad slo usoudit, ze u mereneho signalu zname frekvenci.
Cely clanek je pomerne rozsahly a dopodrobna rozebira chyby mereni a dalsi veci, ale jak DSP rozlozi signal na realnou a imaginarni cast jsem z toho nepochopil. Autor asi suse predpoklada, ze ctenar takove detaily zna.
V mem pripade ctenar nezna a ani si tak nejak neumim predstavit jak na to.
Pokud to shrnu tak asi zname frekvenci puvodniho signalu, mame nasamplovanych n bodu tj. zname napeti v danem bode a cas od predesleho bodu.
Mrknu na vami zaslane materialy, ale nejdrive se na to jdu vyspat.
Pavel
>Dal jste nám sakra málo informací, třeba odkaz na zdroj který citujete by bodnul.
Já bych řekl, že trik leží v Hilbertově transformaci, aneb jak z reálného signálu vytvořit signál komplexní. Složku I máte, složka Q obsahuje všechny frekvence jako složka I, ale posunuté o 90 stupňů. Z analytického signálu je potom snadné spočítat v každém bodu amplitudu a fázi.
Richard Lyons popisuje analytický signál poměrně pěkně a zadarmo tady:
http://www.dspguru.com/info/tutor/QuadSignals.pdf
Vojta BubnĂ­k