Re: zivotnost kondenzatoru

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Listopad 30 18:00:39 CET 2009

Podle nejakeho grafu, ktery zde mam, vydrzi za techto provoznich podminek LongLife 105C Nippon kondenzator cca 50.000 hodin
to je 5.7 roku tedy pokud se bavime skutecne o provozu na  napeti 12V proud 00 nic.

S tantalem je to opet jak s kterym vyrobci mlzi , ale pokud pouzijeme kvalitni LowESR tak se da zhruba rici, ze 47uF/16V na 12V
bude po 1000 provoznich hodinach mit pravdepodobnost poruchy 0,0256% a v dalsich 100.000  se hovori o tzn. nedefinovane dobe zivotnsti, kdy i kdyz poruchovost stoupne 100x tak odejde 2.56% kondenzatoru.

Otazkou je jak dalece lze srovnavat dve naprosto odlisne netody vypoctu zivotnosti.

V kazdem pripade, tantal podstatne priznivejsi profil teplotni zatizitelnosti a LOW ERS 47uF/16V lze i pro 125C zatezovat cca 300mA, a s poklesem teploty o 10C stoupa zivotnost 1.3x, jeste vetsi vliv ma napeti pokud pouzijeme 25V C na 12V stoupne zivotnost 100x
Zivotnost stoupne i u elitu, ale rozhodne ne v takovem pomeru .

Tolik teorie z sheetu dvou vyrobcu Nippon a Keyocera.
Pokud to ma byt do usmernovace a vystuponi napeti 12V tak na C bude spickove rozhodne vice nez 12V.
Pokud se snazite postavit neco co ma vydrzet desetileti tak ja bych tam vrazil baterii tantalu na 35V, pak je jakas takas nadeje, ze to prezije a odejde na neco jineho nez C ve zdroji. Pro teploty nad 60C je pouziti elektrolitu a dlouha zivotnost obtizne slucitelne.

Tom

>Proud max 50mA.
LK