Zarivka - kde je chyba

Glajc Pavel pavel.glajc@del.cz
Sobota Listopad 28 20:41:50 CET 2009

Nějak si nevím rady, pokud někdo ví prosím o odpověď.
Mám zářivkovou trubici délky 120cm a na ní nápis 36W v provozu s tlumivkou odpovídající hodnoty.
Co znamená těch 36W?
Pokud měřím napětí na trubici - 100V, napětí na tlumivce 175V, napětí v síti 220V. Celkový proud 0,46A.
Pro šťouraly - použit multimetr MY68.
Činný proud měřeno watmetrem z Lidlu 0,19A.
Z toho mi vychází činný příkon trubice 100.0,19=19VA.
Celkový činný příkon watmetrem Lidl 43VA.
Mám tomu snad rozumět, že watáž na trubici je celkový činný příkon v zapojení s tlumivkou? Drobná chyba 43/36 je jen chyba měření.
Jak je to potom v zapojení s elektronickým předřadníkem? To už musí být úplné hausnumero.
Má prosím někdo možnost změřit činný příkon 120cm zářivky v zapojení s elektronickým předřadníkem?
Dík za objasnění.
Pavel Glajc