OT: Skoro piatok -dodavky materialu?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Listopad 26 11:34:55 CET 2009

Ale, ale, pan kolega.

Vsetko sa to odvija od mnozstiev.

Ak v Azii typicky prejde za rok tym obchodom povedzme dvadsat kotucov (balneho mnozstva) suciastky XY, tak nie je problem si jeden kotuc nechat na sklade a predavat z neho kusovku - v podstate sa uz ten kotuc zaplatil a vsetko co sa preda je zisk.

Tu je to naopak: ten kotuc je vlastne jediny, kupia ho len vtedy, ked uz niekto tretinu alebo stvrtinu z neho objednal, daju mu cenu taku aby sa zaplatila aspon polovica kotuca a ten zvysok je vlastne strata, lebo do zisku sa tym kusovym predajom dostanu len vtedy, ak cirou nahodou niekto objedna dalsiu stvrtinu. A ak niekto kupi tretiu stvrtinu, tak uz sa otvara sampanske. Navratnost celeho takehoto "podniku" je asi ako pri sportke.

A dotacie, nech uz EU ci ine, maju uplne, ale uplne ine smerovanie nez do elektroniky... :-(

wek